Ben nu 13 dagen gestopt met roken voel me elendig wat kan ik doen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
29K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
rook een sigaret!!! dat mij iig wel goed haaa
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hartstikke goed Monika, doorzetten nou hoor!
Ik ben volgende maand een jaar gestopt, het is echt even doorzetten.
Ik heb toen wel van die nicorette kauwgom gekocht, ik geloof dat ik maar drie kauwgommetjes op heb.
Misschien is dat een idee voor je, telkens als je wilt roken, kauw je zo'n kauwgom.
Doorzetten hoor..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet opgeven Monica. Want de lange termijn winst ligt voor het oprapen. Binnenkort voel je je veel beter en op de lange termijn voel je je waarschijnlijk veel beter dan als je door was gaan met roken .
@ Loes prima oplossing die nicotine kauwgom . Heb ik ook gedaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hou vol! Je bent hartstikke goed op weg! Ik heb geen tips maar ben wel blij voor je dat het zo goed gaat!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Knap van je! Hoop dat je hier goed advies kan krijgen! Sorry, maar ik heb 't antwoord niet
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik sluit me aan bij wijdan! ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je voor jezelf gestopt bent even volhouden het komt goed. Als je gestopt bent omdat een ander het wilde, vraag je dan af of het het allemaal waard is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ben nu ruim een halfjaar gestopt en ik vond het ook vreselijk. Maar na een maand was dat helemaal over en nu denk ik er niet eens meer aan (nou oke, behalve als ik wat gedronken heb). Doorzetten hoor, het loont echt!!

Het beste antwoord

13 dagen !! reden om hezelf eens te verwennen, 13 keer 5 euro uitgespaard, dus....morgen iets leuks kopen voor jezelf, dat heb je verdient.
Voor nu, je gedachten verzetten, water drinken, de hond uitlaten (als je die hebt, anders laat je jezelf even uit) en dan de avondlucht diep inademen.

Veel succes en volhouden en wees trots op jezelf elke dag is er 1 en deze is ook alweer bijna om.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (45)

Op de 1e plaats, discipline tonen, doorzettingsvermogen. Over een tijdje ga je je zoooooveeel beter voelen. Geloof me!

Succes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
neem is contact op met stivoro, als je aan hun kant staat zijn het fijne mensen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
sigaretje opsteken?

(het lijkt een onzinnig antwoord maar je wilt iets hebben om je beter te voelen, de kans dat je je ''elendig'' voelt heeft waarschijnlijk te maken met dat je bent gestopt...dus om je beter te voelen...zou je een sigaretje kunnen opsteken?)

ik zeg niet dat het verstandig is...maar je zou je er wel beter door kunnen voelen.........
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
maar 13 dagen...wel knap....
AWM
14 jaar geleden
Weet je wat de ellende daarvan is, Naat? Dat je dan helemaal opnieuw moet beginnen met afkicken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee is niet waar...ik drink ook graag een wijntje maar ik hoef echt niet na elk glas af te kicken.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de vraagsteller vraagt ''wat kan ik doen''....tis maar een optie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1, roken is stoer
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ook dat
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat overdreven die minnetjes. Dit is toch een antwoord op de vraag. Ik had na 2 jaar nog iedere dag een paar keer zin om te beginnen en ben nu blij dat ik weer rook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je motivatie niet sterk genoeg is, lukt het niet. Dan kun je beter op zoek gaan naar een betere reden om te stoppen. Bijvoorbeeld voor anderen die het zo slecht van je vinden, is een hele verkeerde reden want dan doe je het niet voor jezelf. Waarom wil JIJ stoppen en nooit meer gaan roken? Als dat voor jou heel belangrijk is hou jij het vol met dat doel steeds voor ogen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
shit ik geef je een min, te snel; want eigenlijk heb je een punt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ennovy1963 heeft helemaal gelijk, bedenk waarom je ook alweer wilde stoppen, en zoek anders een betere reden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dikke plus, wat een minkukels weer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ZÓVEEL minnen? Ook van mij een plus!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ach......die minnen die plussen..who gives a rats ass.....
Ga wandelen, strijken, afwassen, of even douchen.
Ga even iets doen met je handen en ik weet zeker dat de ergste trek over 10 minuten weg is;-)
Volhouden hoor, je bent goed op weg!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
inderdaad afleiding zoeken.
en als je altijd een sigaret opsteekt als je achter de computer gaat zitten, dan niet meer achter de computer zitten ;-) Ik pak altijd een snoepje, chocolaatje of koekje zodra ik op de aan-knop heb gedrukt...
doe ik dat niet, dan blijf ik er de hele avond aan denken :-(
anti rookpleisters (wel de lichtere variant) kopen en opplakken!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Stoppen is een kwestie van doorzetten! Iedere keer maar weer doorzetten. Je zult vaker zwakke momenten hebben en op zo'n moment is het het beste om totaal iets anders te doen. Naar buiten, of ga desnoods traplopen. Je moet even iets anders voelen.

Grijp niet naar hulpmiddelen! Dan raak je daar weer verslaafd aan.

Het is heel vervelend, maar die momenten zullen steeds minder vaak voorkomen en op een dag ben je helemaal bevrijdt!

Zet nog even door. Sterkte!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aan iedereen blijven vertellen dat je gestopt bent, voldoende water drinken ter compensatie, begin met sporten ( als je dat niet al gedaan hebt), en volhouden!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Douchen, sporten, appel eten, bel iemand op, ga iets doen, maar steek geen sigaret op. Dan voel je je nu even goed en daarna weer schuldig enne je kunt er ook misselijk van worden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ga sporten,door te sporten vergeet je dat je je slecht voelt en de drang verdwijnt eerder als je je moet inspannen,doordat je adreren zich verwijden en de zuurstofopname toeneemt zul je je beter voelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ren morgen naar de boekhandel en koop het boek van Jan Geurtz. Echt ben nu 4 maanden gestopt en dit boek heeft mij hier echt bij geholpen!

Nu heb je even de balen maar kan je zeggen dat het zeker de moeite waard is! Kom op als ik het kan dan moet jij het ook kunnen ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedenk waarom je uberhaupt gestopt bent. Sigaretten zijn waardeloos. Die rotzooi kost je alleen maar geld. En besef je ook dat die ene sigaret waar je zin in hebt, de eerste is naar weer weer continu roken. Wees trots op die dertien dagen en besef wat voor leuke dingen je allemaal kunt doen van het geld dat je nu niet uitgeeft aan die verstikkers.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volhouden, je kan het ellendige gevoel niet wegkrijgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het boekje lezen van Allen Carr,na de bijbel het meest gelezen boek

een enorme blijdschap dat je gestopt ben vervult je daar na

90% stopt voorgoed
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
90% stopt voorgoed Dat is iets wat je niet kunt claimen! Aangezien de meeste mensen die met behulp van Allen Carr gestopt zijn nog leven!
Discipline tonen, doorzettingsvermogen en volhouden. Het gaat jou lukken!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
yes! houd vol.
kauw kauwgom
maak een dansje
lees een boek
leid jezelf af
en bedenk: yes! I can

sterkte!!!!!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jezelf feliciteren EN belonen!

jij hebt iets voor elkaar gekregen waar de meeste rokers alleen maar van kunnen dromen! En niet voor niets... zij balen van het dwangmatige van een rookverslaving. Van het inmiddels door iedereen zo'n beetje uitgekotst worden. Van het gekleum en gebibber bij de voordeur van een restaurant terwijl iedereen lekker warm en gezellig binnen zit. Van de aanslag op je portemonee. Van de stank in hun kleren en huis. Van de gele vingers en dito nagels.

Dat je je rot voelt komt door die pac mannetjes in je hoofd die balen als een stekker dat ze niet gevoed worden. Ze schrompelen nu langzaam ineen van de nicotine honger en binnenkort is er NIKS meer van ze over. Geen wonder dat ze stennis schoppen! Je hebt ze precies waar je ze hebben wil...je bent op de goede weg :)!
Balen is dus een goed teken :)!

Ren naar de avondwinkel en koop een bak ijs, chocolade, drop.. wat dan ook. Maak je effe niet druk over die kilo's.. dan komt later wel.
Als je weer zoveel energie hebt terug gekregen dat je weer kunt rennen en fietsen zonder rochelend over je stuur te hangen.

Adem een paar keer diep in.. geniet van de frisse lucht in je longen! Pak een spiegel en vertel jezelf hoe STEENGOED jij bent! Hoe trots je op jezelf bent. Hoeveel mooier je huid al is. Hoeveel witter je tanden al lijken. JIJ KUNT DIT.. sterker nog.. je doet het al. Al 13 dagen!! WOW!!!!!

WAT BEN JIJ GOED!!!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je voelt je ellendig ?

Dat is een heel goed teken!
Dan was je erg verslaafd!
Dan was je onderweg naar een akelige ziekte!
En naar een korter leven!

Dan heb je dus reden genoeg om het vol te houden.
Dan gaat je eten beter smaken.
Dan gaat je conditie snel beter worden.
Dan gaat zelfs water lekker smaken.
Dan hoef je minder te hoesten.
Dan hoef je nooit meer buiten te staan voor een pafje.
Dan bespaar je op jaarbasis best veel geld.

En wat je moet doen is volhouden!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
SUPPER !!!+1
Ik ben 14 weken geleden gestopt met roken. En ik was een straffe ketting roker!! Het is me gelukt omdat ik (via de baas) een training van Allen Car heb mogen volgen, onder het mom, baat het niet, dan schaadt het niet. En laat ik nou inderdaad gestopt zijn, tot verbazing van mezelf!

En ja, meestal gaat het me vrij gemakkelijk af, maar soms..... dan grijpt het me aan. Zeker in situaties, die ik nog niet eerder heb meegemaakt sinds ik gestopt ben me roken, zoals het gezellige bezoek van een vriend die flink rookt, dan is het voor mij ook 5 á 10 minuten "vechten" (mijn aandrang negeren) om niet met hem mee te gaan doen. Als ik daar dan doorheen ben, gaat het weer en kan ik de hele avond met hem praten en bier drinken zonder dat ik wil roken.

Het doet wel wat met mijn psyche hoor, ik ben geirriteerder en soms heb ik een heel kort lontje. Ik ben me dan bewust dat het komt van het niet roken. Ik laat de irritatie er gedoseerd uitkomen, gedoseerd omdat anders mensen echt van me schrikken.

Wat mij dus helpt is bewust zijn van het feit dat het de aanvallen tijdelijk zijn en voornamelijk optreden in nieuwe situaties waarin ik vroeger rookte. Als ik dan eenmaal er doorheen ben gegaan, lijkt het wel alsof er een nieuw spoor in mijn hersenen is aangelegd en ik dus voortaan in die situatie vrij gemakkelijk niet meer hoef te roken.

En soms gaat mijn geest aan de haal met mij, dan zie ik iemand roken en denk heel vluchtig, zo erg is roken toch ook niet. Maar ik vervang (meestal) die vluchtige gedachte door de gedachte dat ik blij ben dat ik niet meer rook, dat ik niet meer verslaafd ben, dat ik niet meer stink, dat ik niet meer buiten in de kou hoef te staan, dat ik niet meer opzoek hoef naar locaties om te roken, of dat ik niet meer hoef te plannen om te gaan roken zoals ik kan de eerste 2 uur niet roken dus ik doe er nu nog even snel een opsteken.

En afleiding zoeken op moeilijke momenten, zeker in het begin, is het beste. De eerste dagen zat ik geen moment om mijn kont. Ik bleef (achterstallige) dingetjes uitvoeren. En nog ben ik actiever dan vroeger, ook heb ik gewoon meer tijd!
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nog even ellendig blijven voelen,ebt vanzelf weg en er komen andere,positievere dingen voor in de plaats!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk naar waar jij het voor doet. Waarom ben je gestopt? Wees trots op het feit dat jij je al 13 dagen aan de afspraak met jezelf hebt gehouden.
Verleg je aandacht naar dingen die je leuk vindt.

Je moet deze periode door omdat je lijf aan het afkicken is en daarna komt er de bevrijding! Hoe langer je het volhoudt, hoe gemakkelijker het wordt en hoe beter jij je gaat voelen!

Laat dit afzien ergens toe dienen en laat het roken los...

Het gaat je lukken!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dropjes of kauwgum kauwen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je maar in geen geval doet,wat ik gedaan heb! Zoethout kauwen,laxeert namelijk als de pieten! Ik kreeg geen tijd om nog een peuk op te steken,want ik zat steeds op de WC!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahahaha! val je in elk geval wel af. =P
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goeie tip, zoethout.
Bedenk jezelf dat je al (x) dagen gestopt bent met roken, en hou daar op. Ga niet verder nadenken. Dat leid snel tot piekeren, en piekeren houd in dat je niet meer kunt ophouden met nadenken. Doe wat je het liefste doet, verwen jezelf (schouderklop, film, mooie muziek), en vertel jezelf aan het eind van de dag wat allemaal goed is gegaan.

Dit is de meest effectieve aanpak voor veel mensen met een verslaving.

Nog een feit dat misschien kan helpen: verslaving is enorm gebonden aan omgeving en gewoonte. Misschien heb je dat ook wel gemerkt op vakantie. Je kunt proberen om een lijst te maken van momenten op de dag waarop je gewoonlijk zou gaan roken, en voor die momenten aanbreken even in de tuin gaan zitten. Als je hier je niet-roken moment van maakt dan kun je vanaf daar gaan afbouwen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Doorzetten? Helemaal niet! Ellendig? Ook niet!

Raar antwoord? Nee hoor. Als jij al 13 dagen gestopt bent met roken dan is het nicotine monster al uit je bloed verdwenen! Dáár heb je dus geen last meer van. Nu heb je alleen nog last van het monster tussen je oren...

Geen aandacht besteden dus aan "ellendige gevoelens" want die komen NIET van de dalende nicotine spiegels maar kunnen ook een hormoon schommeling inhouden. Je hebt GEEN peuk nodig.

Ga genieten van de dingen die je nu wint: Geld, frisse lucht, verbeterde smaak, geen: "shit zijn mijn peuken op??", lekker vrij lachen zonder je longen uit je lijf te hoesten.

Zoek iemand die je kan coachen als je je iets minder voelt, die kan je oren dan lekker volkletsen met allemaal andere leuke dingen.

En die leukerts die je maar aanraden om weer te beginnen? Die willen diep in hun hart zo'n held zijn als jij
;-)

Heel veel rookvrij plezier! (ik ben ook een ex roker bij de weg)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gefeliciteerd en volhouden
Beloon je zelf en koop wat leuks
Dat heb ik verdiend zeg je dan
ga zo door
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Weet je wat je moet doen nadat je gestopt bent met roken?

Gewoon door blijven leven! Simpel hè? Het leven gaat door en het is daarom ook niet handig om na het stoppen als maar te blijven zeuren over de dingen die in het verleden allemaal is gebeurd.

Je moet vanaf nu gaan focussen op de toekomst en op de dingen die jij WEL wilt in plaats van de dingen die jij eigenlijk niet wilt hebben.

Het is goed dat je 9 dagen of langer gestopt bent met roken, maar juist dan is het belangrijk om mentaal sterk in jouw schoenen te staan. Alle valkuilen moet je heel goed beheersen, zoals dat “een sigaret” simpelweg niet bestaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Neem contact op met andere gestopte rokers, deel jullie gevoelens.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kijk een goeie film!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik rook nog en ik vind het knap dat je 13 dagen gestopt bent met roken! Het enige wat je nu kunt doen is doorzetten en nooit meer deze periode meemaken. Of je gaat roken en moet deze hele periode nog één keer (of vaker) meemaken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon iets om mee te spelen een stressbal of een sjaal aan je hals om aan de franje te frimmelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geef toe aan het feit dat je je kloten voelt. Dat helpt echt!
Op die manier ben ik er vanaf gekomen, na 25 jaar roken.
Ben nu anderhalf jaar rookvrij.

Dus: Je voelt je ellendig? Ok! Dat mag! Zeg het maar tegen jezelf: Wat voel ik me kut zeg! Bah! Waardeloos!
Geef er maar lekker aan toe. Geen probleem.
Maar......je steekt GEEN sigaret op!
Kloten voelen mag, zwelg er in als je daar behoefte aan hebt, dat geeft niks.
En weet je wat nou het gekke en het wonderlijke is?
Na een paar minuten merk je dat je kutgevoel is weggeebt, en je zelfs een split second niet aan die sigaret hebt gedacht!
Die momenten worden steeds langer, en na een jaar zijn die kutmomenten zelfs vrijwel verdwenen.
Het is, denk ik, de enige manier!

Het kan, ik ben het levende bewijs.
Heel veel succes ermee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verslaving is zowel lichamelijk als geestelijk. Als je gestopt bent duurt het niet lang dat je lichaam nog om nicotine vraagt.
Geestelijk duurt veel langer, zit in je systeem van leven . Zijn handelingen die jaar in jaar uit hebt gedaan. Om een nieuw systeem in te bouwen dat heeft tijd nodig.
Gewoonte,s verander je niet zomaar.
Ik kan een heel verhaal houden daar ik zelf met verslaafden heb gewerkt. Als tip kan ik je de cirkels van Dijk aanraden. De cirkels van Dijk worden veel in de verslavingszorg gebruikt om er van af te komen en ook om je beter te gaan voelen als je bezig bent om te stoppen. Kan ook op roken worden toegepast Is gewoon op internet (Google) te vinden.

Succes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
(Heb niet alles gelezen) maar bedenk hoever je nu al bent 13 dagen is al super knap ga zo door! Geef niet toe aan de drang naar een peuk dan is het mis!
Zoek afleiding... neem een snoepje en bedenk waarom je gestopt bent.. en hoe ver je al bent... nog even en je bent er over heen..
En dan zul je misschien nog wel eens denken aan een peuk maar doe dat zeker niet!
Vind het erg knap en dat mag iedereen wel weten.... het is en blijft een verslaving! waar je je overheen moet zetten...

Toegevoegd na 2 minuten:
En is het inmiddels 14 dagen...???
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet toegeven of alle moeite is voor niks geweest.Ga eens naar buiten en haal diep adem.Bedenk hoe fijn het zal zijn om binnenkort je zo fit als een hoentje te voelen.Drink veel fruitsap, eet appels , kiwi's, allemaal smaken die wringen met een sigaret.Beeld je in hoe een kankergezwel eruitziet, hoe het ruikt als het openbarst, hoe het uit jouw lichaam komt, geloof me dat wil je niet weten.Maaar dat zal je nooit overkomen want jij bent vanaf nu een niet-roker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Acupunctuur toepassen. Het schijnt echt te werken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Doe net als ik.

Schrijf een brief aan de firma waar je jarenlang vaste klant was. Vraag hen om jou te berichten dat sigaretten echt niet verslavend zijn. Is verloren energie, maar je bent weer even "van de straat".

Ik ben nu net een maand of vier gestopt. Zomaar. Heb 25 jaar stevig gerookt en vertrouw op mijn zelfdiscipline.
Zou je ook kunnen doen...

Overigens, naast dat ik wel wat minder roggelend wakker word merk ik barweinig van het staken van het roken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat ik me herinner is dat ik vooral heb geprobeerd zo weinig mogelijk met mensen die zelf roken op te trekken(hoewel ik snap dat dat soms lastig is).
Ben zelf ontzettend veel gaan sporten, maar wel met anderen (niet rokers). Dus niet alleen. Als je stopt ga je toch meer eten, dus heb je met sporten 2 vliegen in 1 klap.
Bezig blijven is het beste, als je je verveelt ga je malen en ik weet uit ervaring dat ik de meeste peuken opstak als ik me verveelde.

Verder kun je ook eens nieuwe dingen uitproberen, andere sporten die je nooit eerder deed. Of gamen als je dat nooit eerder deed. Missch dat zoiets, juist omdat het nieuw is en het bevalt, een soort van 'tijdelijke verslaving' vormt.

Ik ben zelf ook gestopt geweest, helaas weer begonnen dus weet niet wat mijn antwoord je waard is..

Waarschijnlijk ga je je zwaar misselijk voelen wanneer je nu na deze tijd weer een sigaret opsteekt, misschien dat die gedachte je er ook van weerhoudt..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Realiseer je dat je je NIET ellendig voelt omdat je gestopt bent met roken.

Je voelt je gewoon even ellendig!

Het is te gemakkelijk om te zeggen dat het door het
niet-roken komt, want dan hoef je alleen maar weer te gaan roken en zijn al je ellendige dagen voorgoed voorbij!

Nee, dat is het niet, er waren ook ellendige dagen toen je nog wel rookte, alleen voelde je je er toen ook nog moe, futloos, en 'grijs' bij!

Kop op, het ergste ligt al achter je
(de lichamelijke verslaving).

Weet dat dit gevoel niet door wel - of niet roken komt,
er is dus iets anders wat het veroorzaakt!

Ga er eens over nadenken.

Welk gevoel wil ik niet voelen?
Welk gevoel wil ik vermijden?

Dan kun je verder!

Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inmiddels ben je weer één dag verder!

Complimenteer je zelf!

ga naar buiten en adem diep in, geniet van de lucht die je in ademt!

Ga dan weer naar binnen en voel nog steeds die 'frisse lucht'.
Kijk in de spiegel en zeg tegen je zelf;'Ik ben trots op je'.

Ga een wandeling maken en adem bewust!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lieve jij,
Lieve andere mij,

Stoppen met een oude gewoonte is nooit makkelijk.

Het kan zijn dat je eerst nog eens dient te hervallen vooraleer je definitief stopt.
Het is geen schande om er niet in één keer in te slagen.

Heb je het gevoel dat je gestopt bent uit vrije wil of heb je het gevoel dat je onder druk werd gezet?

Jij voelt wat je voelt en hoe meer jij je kan ontspannen door je op andere leuke bezigheden te focussen hoe groter de kans dat het ellendige gevoel verdwijnt.

Uit ervaring weet ik dat een mens pas 'definitief' stopt met roken als die er zelf helemaal klaar voor is. Persoonlijk ben ik tientalle keren hervallen en elke keer was ik ervan overtuigd dat ik er voorgoed vanaf was.

Lekker niet dus. Want elke keer (1 keer zelfs na 6 jaar stoppen) kwam ik weer op een punt waar ik plots zo'n zin had in die sigaret. Aanvankelijk was dat kritieke punt op momenten dat het heel moeilijk ging met één of andere liefdesrelatie. Tot ik dat doorhad en ik me over dat punt heen sleepte zonder sigaret, ook zonder extra hulpmiddel, puur op karakter zoals ze zeggen.
Doch later herviel ik tot 3X toe tijdens een goed-gevoel-periode. Toen werd die sigaret plots aan blijde gebeurtenissen gekoppeld.

Vier jaar geleden rookte ik, na alweer 2 jaar stoppen, nog éénmaal een sigaret en toen werd ik 's nachts wakker van mijn eigen stank. Ik walgde van mezelf. Ik had nochtans langdurig mijn tanden gepoetst. Toen nam ik me voor om echt nooit meer te roken. Heel gek eigenlijk dat ik voordien nooit mijn eigen stank had geroken. Het is dat het op dat moment zo moest zijn dus.

Vandaag heb ik het gevoel dat ik voorgoed bevrijd ben van die sigaret doch ik zal er nooit een weddenschap over aangaan want ik 'weet' nu dat mijn wil een onderdeel is van het Perfect Kosmisch Plan dat verdomd gekke kronkels durft te maken.

Weet dat je niet alleen staat met jouw ervaring en weet dat roken slechts ongezond is naar de bewustzijns-normen van een deel van de wereldbevolking. Roken is een natuurlijk onderdeel van een groter geheel. Laat je dus verrassen door hetgeen moeder natuur voor jou in petto heeft ;-)

Succes en Big Smile van me

Gerda Maria Hendrickx
Glimlach-f-Luisteraar
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik rook zelf ook wou ook stoppen is me niet . gelukt maar ja weer beginnen beter niet doen..je moet kouwgom eten..of koekjes of chips of energie gaan drinken als je behoefde heb aan z`n focking kanker sigaret..!!
Xx naohmy..
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mensen die het moeilijk vinden om te stoppen met roken, eten vooral veel! Dat vet kan je daarna er weer af sporten!!
Zo heb je dubbelop 'afleiding'... :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Stoppen werkt alleen als je WILT stoppen. Dan ben je er met 7 dagen lichamelijk helemaal vanaf. Daarna komt de tijd dat je er steeds aan wordt herinnert. Ik dacht dan altijd "vroeger had ik nu gerookt" ipv "ik wil nu roken", en dat hielp voor mij prima. Als dat voor jou niet helpt, moet je je eens afvragen waarom je wilde stoppen. Omdat het te duur was? Omdat anderen dat zo goed voor jou vonden? Blijkbaar niet omdat je zelf zo graag wou? Volgende keer pas stoppen als je het zelf wilt. Die eerste week is even doorzetten, daarna, zie hierboven.

Suc6 in ieder geval!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ga hardlopen en meet je tijd.
De verbetering van je rondetijd doordat meer lucht hebt omdat je niet meer rookt, maakt direct zichtbaar hoe goed het is om niet te roken.
Dat is de motivatie die je nodig heb om je ellende te doorbreken!