Spierwitte slijmproppen na het sporten. Hoe komt dat?

Sedert een tweetal weken heb ik meer last van witverlies. Althans ik denk dat het dit is. Vandaag na het minimaal sporten in de fitness, slechts even op de loopband gestaan, voelde ik enorme buikpijn en toen ik naar toilet ging, bleek dat ik twee spierwitte slijmproppen verloren had. Hoe komt dit?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
5K

Antwoorden (1)

Witte vloed wordt veroorzaakt door bacteriën of schimmels die normaal ook in de vagina voorkomen. Een verminderde weerstand of veranderende hormoonbalans kan de achterliggende aanleiding zijn. Andere oorzaken van witte vloed kunnen zijn:
- het gebruik van antibiotica
- aantasting van het slijmvlies door bijvoorbeeld tampons, voorbehoedmiddelen of intiemsprays
- een ontsteking van het slijmvlies ten gevolge van een chemisch voorbehoedmiddel (zaaddodende pasta)
- of een seksueel overdraagbare aandoening.

Raadpleeg een arts bij elke abnormale vaginale afscheiding. Doe dit zeker als je daarbij ook pijn hebt in de onderbuik. Het sporten zal de vloed hebben verhevigd, maar er is een onderliggende oorzaak die onderzocht moet worden. Wat de oorzaak is kunnen wij zomaar niet beoordelen.
Amadea