Kan je psycholoog worden als je zelf een lichte vorm van autisme hebt?

Ik wilde altijd psycholoog worden, maar nu zijn ze er laatst achtergekomen dat ik een lichte vorm van autisme heb. Kan ik nu nog wel psycholoog worden?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
5.5K

Antwoorden (2)

Naar mijn mening is het afhankelijk van je vorm van autisme (overigens ben ik geen psycholoog). Misschien dat je dit het beste persoonlijk aan een psycholoog die jouw persoonlijk kent kunnen vragen. Zo via internet is het uiteraard moeilijk om hier antwoord op te geven.
Weet niet of je op een middelbare school zit en nu een beslissing voor een studie moet maken? Anders zou je het eens met je decaan kunnen overleggen. Mogelijk dat hij/zij antwoord kan geven of je naar iemand kan verwijzen die je wel antwoord kan geven.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Lees even de link die ik erbij heb gevoegd. Ja het is zeker mogelijk!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De studie gehaald hebben is niet hetzelfde als voor het bijbehorende beroep geschikt zijn! Ik denk, zoals de meesten die reageerden, dat het erg afhangt van de persoon in kwestie.