Ik heb al jaren last van een bultje op mijn hoofd die niet heelt. Wie weet wat het is en wat je ertegen kunt doen?

Ik heb al jaren last van een bultje op mijn hoofd die niet heelt. Wie weet wat het is en wat je ertegen kunt doen? Ik heb het op mijn hoofd dus je ziet het niet direct. Hij gaat wel eens open en dan komt er steeds weer bloed uit. Ik schaam me ervoor bij de kapper. Wie weet waar het op kan wijzen en wat ik kan doen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.8K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Even naar de huisarts, het zou een vorm van huidkanker kunnen zijn.
Antoni
10 jaar geleden
De gemiddelde kapper ziet wel meer "vreemde" dingen op hoofden. Je zal niet de enige zijn met een bultje op zijn/haar hoofd. Dus het is niet iets om je voor te schamen, lijkt mij.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
als het jeukt en pijn doet even voor de zekerheid langs de dokter

Het beste antwoord

Dit is een goedaardig gezwel op de hoofdhuid, dit gezwel is oa gevuld met keratine, dezelfde stof, waar je haar van is. Bij beschadiging van deze bult, kan de bult lichtjes bloeden en/of een wit gelige substantie lekken. De bult voelt stevig aan. In principe hoeft dit niet behandeld te worden, maar als je last, of ongemak van ondervindt, dan is deze bult makkelijk te verwijderen, dit doet de huisarts zelf, door eerst te verdoven, vervolgens wordt er een sneetje in de bult gemaakt en dan wordt de substantie uitgelepeld. Dit gebeurd pijnloos, alleen de injectie waarmee verdoofd wordt, is wat pijnlijk. Je voelt wel dat er iets gebeurd op je hoofd, maar pijnlijk is het verder niet. Ook de dermatoloog of plastisch chirurg kan dit verwijderen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
++ mooie uitleg

Andere antwoorden (2)

Het zou gewoon een vetbultje kunnen zijn. Maar als deze elke keer gaat bloeden, moet je er wel mee naar de huisarts.
Het is niks om je voor te schamen, iedereen heeft allerlei bultjes en deukjes.

Laat de huisarts er naar kijken wat het precies is, het is misschien het handigste om het weg te laten snijden, dan kan het ook niet meer gaan bloeden elke keer.
Ritsuka
10 jaar geleden
Vervelend voor je. Maar hier is maar één echt antwoord voor en dat is naar de huisarts gaan als je er zorgen over maakt of het erg genoeg vind. Het is niet aan ons om een diagnose te stellen, tevens zou dat ook niet mogelijk zijn op deze wijze. Helemaal eens met bovenstaand antwoord dat je je niet hoeft te schamen hiervoor, maar goed dat is makkelijk zeggen dan het zo voelen. Neem de stap naar de huisarts en hij of zij kan je verder helpen. Sterkte!