Hoe kan je iets wat je stom vindt leuker maken?

dit met betrekking dat ik wil stoppen met muziek, maar er nog een jaar op moet blijven. ik wil het dus graag iets leuker maken/krijgen dan dat ik het werkelijk vind.

maar hoe doe je dit

Toegevoegd na 10 minuten:
met muziek bedoel ik niet een of ander bandje. maar een percussion band (lopende band, en meedoen aan het dcn)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (7)

Ergens waar je geen zin meer in hebt kun je moeilijk leuker maken.
denk ieder keer dat je moet gaan nog zoveel keer dus aftellen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien zitten er wel leuke meisjes bij ofzo? Of gewoon jongens waar je vrienden mee kan worden? Mensen waar je leuk mee kan praten kunnen alles leuker maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe kun je muziek nu niet leuk vinden...... maar goed. Wat speel je (instrument) en welke muziek vindt je wel leuk. Probeer stukken te krijgen die je wel leuk vindt, bijvoorbeeld door mee te spelen met een cd. Kijk naar muziekanten die met jou instrument wel iets leuks doen en probeer dart ook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de les op vrijdagmiddag vond ik altijd wel leuk, maar dat mijn moeder iedere dag vroeg of ik al ge-oefend had veel minder.
probeer samen met een lesgenoot die op hetzelfde niveau zit samen te oefenen, de ene keer bij jou en de andere keer bij hem/haar thuis
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wanneer je dit af moet maken, zorg dan dat je na die tijd iets leuks in het vooruitzicht hebt, dan gaat het je vaak makkelijker af.

Dus plan elke keer na de muziek iets gezelligs voor jezelf!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat gaat niet...

Het enige dat je kunt doen is stoppen met het stom te vinden, dan verandert alles...

Iets leuker maken dat je stom vind, kan niet, gelukkig of helaas...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt wel kijken wat het jou brengt. Het groepsgevoel, de leuke contacten, iets afmaken waaraan je begonnen bent, discipline, leiding accepteren etc. Als je een onderdeel van het muziek maken, kunt vinden waar jij voor nu of voor later in je leven iets waardevols uit kunt halen, kun jij je daarop focussen.
Aan de andere kant is de vraag waarom je er nog 1 jaar op moet blijven. Dat zal een reden hebben voor je ouders/verzorgers (neem aan dat je dit van hen moet volhouden). Als je die reden weet of begrijpt, vanuit hun visie, maakt dat het mogelijk wat begrijpelijker voor jou of kun je met hen praten over iets anders dat je wel wilt en hetzelfde oplevert (vanuit hun doel voor jou).
2 manieren om er naar te kijken en er mee om te gaan. Er zijn vast nog meer mogelijkheden.