Heb een vreselijke tic gehad: bijten op mijn knokkels. Nu zijn 4 vingers roze en verdikt en die streepjes zijn weg. Hoe wordt dit weer normaal?

Ik heb al wel aantal keer met een eeltrasp erover heen geraspt, maar het gaat er niet meer uitzien zoals het eruit zag. Ik zit hier ontzettend mee, want er zijn allemaal mensen die gaan vragen wat ik dan aan mijn vingers heb. En dan moet ik maar wat doms verzinnen, omdat ik niet ga zeggen dat ik een aantal jaar eraan heb lopen sabbelen/friemelen als ik zenuwachtig was.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.5K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Hoi,
Ik weet dat dit een hele late reactie is en waarschijnlijk ziet toch niemand deze reactie. Maar ik heb precies hetzelfde en zou ook graag willen weten hoe ik hier vanaf kom. Ik zit hier ook erg mee en mensen blijven me maar vragen wat ik met mijn vingers heb gedaan.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
@EthanHunrwe1997
Ga eens naar de huisarts, deze kan zien en beoordelen wat er gebeurd is.
Wellicht is het een simpele behandeling, maar dat zal sneller helpen als je in actie komt.

Antwoorden (3)

Met de eeltrasp (voor handen) erover heen is toch de beste methode. Daarna kun je de handen wassen met een handscrub en vervolgens insmeren met een goede handcreme. Als je dat een tijdje volhoudt, zal de eelt verdwijnen en zien je handen er steeds beter uit. Als het echt erg is, zou ik eerst een huidarts raadplegen.
14 jaar geleden
ik heb dit ook aan één vinger, ben naar de huisarts geweest en heb een tubetje vet meegekregen, waar mee ik het on moet smeren, en een pleister erop. Heb het een aantal keer geprobeerd, alleen vet irritant.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het is al goed dat je van knokkel bijten af bent ik ga ook een beetje mee in de antwoorden van de andere mensen.. ga naar je huisarts en die zal je een goeie zalf voorschrijven en smeer je handen veel in goed dik er op smeren met vaseline of een verzachtende creme succes ermee:D