Niet ongesteld maar niet zwanger?

Ik ben nu al 2 maanden niet meer ongesteld, heb mijzelf driemaal laten testen op zwangerschap: negatief. Toen ik naar het ziekenhuis ging voor een bloedtest zeiden ze dat ze het niet zouden testen omdat ik negatieve testen gehad heb.

Ik zit niet aan de pil en heb in december voor het laatst seks gehad, veilig ook. 10 maanden geleden bevallen en sinds 9 maanden weer maandelijks ongesteld.

Iemand een idee? De artsen willen mij dus niet testen op iets anders.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.3K
Ritsuka
10 jaar geleden
Stress? Ondergewicht of overgewicht?

Antwoorden (2)

kan door verschillende redenen zijn gestopt ik zal me niet zo druk maken kijk het nog rustig aan en als het nog steeds niet terug komt zal ik over een maantje weer naar je huisarts gaan. die weet het tenslotte het beste.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Uitblijven van de menstruatie is normaal gesproken het eerste teken van een zwangerschap. Het gebruik van een zwangerschapstest biedt uitkomst en zekerheid. Echter, wat is er aan de hand als de zwangerschapstest negatief is (niet zwanger) maar dat de menstruatie wegblijft? Of andersom, dat je in de overgang bent en de zwangerschapstest geeft aan dat je zwanger bent! Andere oorzaken dat de menstruatie wegblijft zijn eetstoornissen, medicijngebruik, de overgang, stress en extreem gewichtsverlies.

Ga in ieder geval naar je huisarts, of gynaecoloog, het onverklaarbaar uitblijven van de menstruatie moet direct onderzocht worden. Het kan verminderde vruchtbaarheid betekenen, of zelfs het begin van de overgang. Natuurlijk kan het ook iets totaal anders zijn, maar zorg dat je arts je serieus neemt en onderzoekt.

Sterkte.