Heb ik een actieve levenstijl?

Ik zie op voedingscentrum.nl dat een man van 31 ‘met een weinig actieve leefstijl’ 2.500 calorieën per dag mag hebben. Iemand van de zelfde leeftijd ‘met een actievere leefstijl’ mag 2.900 calorieën per dag. Dat is dus een aanzienlijk verschil.

Wat ik me nu afvraag is: Wat zijn precies de criteria voor een actieve levensstijl? Ik loop 3 x per week hard (45 min) en fiets 4 x per week (45 min) nar mijn werk. verder loop ik liever dan dat ik met de bus ga. Is dat al voldoende?

Ik ben benieuwd ;-)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.5K
Ritsuka
10 jaar geleden
Klinkt wel aardig actief.
Wat bij mij erg hielp was een FitBit halen, kun je zien of je aan je 10000 stappen per dag komt.
En die geeft ook aan wat je aan kcal verbruikt (fietsen kun je toevoegen door endomondo te gebruiken)
Ritsuka
10 jaar geleden
Of je gebruikt deze: http://www.health-calc.com/diet/energy-expenditure-advanced
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hallo allemaal, Bedankt voor jullie antwoorden en reacties. Blijkbaar is het niet zomaar vast te stellen hoeveel calorieën iemand tot zich mag nemen (tenminste niet zonder grondig onderzoek). Wel fijn om te horen dat ik me tot een actie levensstijl mag rekenen (hoewel ik eerlijk moet zeggen dat ik eigenlijk 22,5 min fietsen heen en 22,5 min fietsen terug bedoelde ;-)

Antwoorden (1)

Ja, dan mag je (afhankelijk van je gewicht) wel wat meer eten dan 2500 kcal. Kut er ook aan wat help je werk doet (steigers opbouwen of excelsheets invullen), maar het is natuurlijk geen zwart/wit plaatje maar een glijdende schaal die ook nog eens sterk persoonlijk is.