Wat is het verschil tussen een vrouwelijke lichaam die wel en niet is bevallen?

Bijv.: Wordt een vrouwelijke lichaam door te bevallen sneller oud of wordt de lichaam juist er jonger van? Lijkt een vrouw van 50 bijv. die geen kind heeft gehad jonger dan een vrouw die wel kinderen heeft?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (2)

Alleen aan de binnenkant zal er door een arts verschil gezien kunnen worden. Aan de buitenkant maakt het niets uit. De ene vrouw veroudert meer dan de andere, ongeacht of zij wel of geen kinderen gebaard heeft. Ik ken een lange superslanke vrouw, van wie ik er pas na drie jaar achterkwam dat zij moeder is. En ze blijkt zelfs vier kinderen te hebben. Dat is volledig niet te zien aan haar lichaam!
Amadea
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Toch is er aan de buitenkant soms ook verschil te zien omdat de buik erg uitgerekt is geweest. Bij sommige vrouwen blijf je de gevolgen daarvan namelijk zien.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ook aan de borsten kun je het soms zien.
Amadea
10 jaar geleden
Allebei dus in sommige gevallen. Ik ken ook vrouwen met dikke buiken en hangborsten die géén kinderen gebaard hebben. Je kunt echt niet aan het uiterlijk zien of een vrouw moeder is en of ze er daardoor jonger of ouder uitziet dan leeftijdgenoten!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@Amadea
Nee, van een wildvreemde vrouw kun je er niets over zeggen. Maar bij een vrouw die je goed kent, zie je vaak wel wat verschil.
Maar, veel belangrijker is de vraag: "Nou, én?"
Amadea
10 jaar geleden
Mijn zus heeft een tweeling, maar vanaf het begin van haar zwangerschap haar buik met olie gemasseerd. Géén striae eraan overgehouden!
Rieneke1
10 jaar geleden
C +
Kristal
10 jaar geleden
Viridiflavus, striae kan met zwangerschap te maken hebben maar ook mensen die te zwaar zijn en geen kinderen hebben gekregen kunnen striae hebben.
Striae, ofwel: zwangerschapsstriemen.

Tijdens de zwangerschap rekt de huid van buik en borsten uit.
Bij de meeste vrouwen zullen de gevolgen hiervan na de zwangerschap zichtbaar blijven.

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aandoeningen/43284-zwangerschapsstriemen-of-striae-verhelpen.html
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Fout, striae kun je ook krijgen als je gewoon dik wordt.