1: Benzol-peroxide
Dit werkt heel erg goed tegen puistjes en staat vast en zeker op nummer 1.

Het droogt wel je huid enorm uit dus een goede crème is een aanrader. Het is verkrijgbaar bij de apotheek en het werkt vooral uitdrogend op je puisten.

2: De natuurlijke weg
Tea tree olie is een van de bekendste natuurlijke middelen tegen puistjes.

Het werkt ontsmettend en ontstekingsremmend. Ook kan je een keer per week gaan stomen met kamille. Dit werkt reinigend voor de poriën en licht ontsmettend.

3: Clerasiel
Er zijn veel verschillende reacties op en de formule van Clerasiel tegen puisten is sterk veranderd.

Het is natuurlijk altijd een poging waard. Iedereen heeft een andere huid en kan er dus anders op reageren.

4: Producten van de apotheek zoals Vichy
De emulsie van Vichy is een geweldig product. Het verkleint je poriën en zorgt ervoor dat er een mindere talgproductie is.

Het is vooral goed om je huid weer tot rust te brengen na een te agressieve behandeling.
Ook andere merken zoals dr.. Witmer en nog veel meer, hebben zeer goede reacties van iedereen gekregen.

5: Huismiddeltjes
De een zweert erbij om tandpasta tegen puisten te gebruiken.De andere wrijft talkpoeder erop.

Weer iemand anders staat met een aardappel tegen zijn hoofd te wrijven. Er zal heus wel een kern van waarheid in zitten, maar het zijn geen wondermiddelen.

Wat helpt dan het beste?
De zon helpt erg goed tegen puistjes. Wacht dus nog even op de zomer.
Ook is het natuurlijk altijd beter om raad te vragen bij een arts. Die kan uitmaken of je door hormonen of andere redenen puistjes hebt gekregen.
De pil helpt bij veel vrouwen ook erg goed. Vooral de Yasmin pil en de Diane 35 springen eruit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

tandpasta (droogt uit)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb het ook niet over acne...maar het droogt een puistje wel uit.........maar als ik heel eerlijk bent helpt NIETS. zelfs als je ervan af bent kun je jaren later nog last krijgen in de vorm van littekentjes etc. rode vlekjes etc.....
Antibiotica-zalf

Toegevoegd na 6 minuten:
of zinkzalf
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vergeet niet dat puistjes hormonaal zijn en dat je een periode in je leven gewoon puistjes zult houden.

Maar om de natuur een handje te helpen kun je een masker met lijnzaad maken. Werkt echt goed!

Maak een masker met drie eetlepels melk en een afgestreken eetlepel gemalen lijnzaad en een scheut honing. Laat het warm worden in een pannetje. Het mag niet koken.

Laat het iets afkoelen en verdeel dit over je schone gezicht. Laat ongeveer twintig minuten inwerken. Was daarna je gezicht met lauwwarm water.

Doe dit 1x per week. Je zult zien dat na een tijdje de puistjes minder worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bactroban zalf helpt heel goed. Dit is allen op recept van een arts verkrijgbaar. Dus daar zal je moeten beginnen om van je puistjes af te komen.

Toegevoegd na 23 minuten:
Alsmede Fucidin. Ook op recept
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eryacne.
Voor de meeste mensen werkt dat alleen al goed, maar ik had er nog een ander chemisch goedje bij nodig; benzoylperoxide. De een s’morgens smeren en de ander s’avonds.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is waar dat de behandeling van puistjes of acne een zaak is van geduld en volhouden, maar soms heb je daar geen tijd voor. Je wilt ze hoe dan ook verwijdert hebben. Je kunt je haren wel uittrekken als je er aan denkt bij de gedachte ze niet snel kwijt te raken. Voor deze situaties zijn er middeltjes tegen puistjes, meeëters en acne.

zie:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1x in de week je goed dronken drinken, de dag erna zal je lichaam extra hard gaan werken om je lichaam weer schoon te krijgen, en zal in zijn activiteit ook de puistjes meenemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oma weet raad!

Voor het behandelen van puistjes kan je het volgende halen bij de drogist. Het is al een heel oud middel wat ik met veel succes ook door geef aan anderen. Koop bij de drogist bloem van zwavelen cremotart van 1 ons en neem 's morgens een afgestreken theelepel met wat water in. Let wel het kan iets erger worden maar dat zakt gauw af. Veel succes !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ZON!
Een maatje van me heeft zwaar acne en door 2 weken vakantie is dat enorm afgenomen.
Alleen is dat in nederland best een probleem ik weet niet of UV lampen ook werken.

En voor de rest kan je diverse middelen gebruiken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja, een zonnebank kan ook helpen.
Zeep en gezonde voeding. Een gezonde huid wordt gevoedt van binnenuit.

Er verder met je vingers vanaf blijven, en mocht je er toch eens aangezeten hebben; handen wassen met zeep.

Met zeep bedoel ik dus echte zeep. Niet die chemische rommel wat daar tegenwoordig voor door moet gaan. Kijk eens in de natuurwinkel!