Waarom word ik altijd moe wakker?

Ik word iedere dag moe wakker... ook al heb ik 8uur lang geslapen.. tog word ik moe wakker en dan heb ik geen zin om op te staan en dan kom ik te laat voor school... -_- wat is het probleem?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.5K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
volgens mij heeft iedereen dit wel, kom zelf ook zo rond de 2 keer in de week te laat xD, alleen heb ik altijd een hele rits smoesjes klaarliggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mag je daarom misschien geen krantenwijk van je ouders? Het klinkt alsof je het zonder al zwaar genoeg hebt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
volgens mij moet Vahel eens even lekker gaan realexen ofzo, het leven lijkt inderdaat zo zwaar bij hem.

Het beste antwoord

Dit kan verschillende oorzaken hebben:

- Het kan zijn dat je een 'slecht' matras hebt. In zoverre slecht, misschien wel een goede kwaliteit maaar voor jou lichaam niet goed genoeg.
- Neem op tijd rust, doe vlak voor het slapen geen vermoeiende dingen meer, maar ontspan. Een uurtje voor het slapen gaan moet je die ontspanning al inzetten, ff lekker warm douchen o.i.d
- Het kan ook zijn dat je heel licht slaapt. Dan rust je niet genoeg uit.

Al met al is het moeilijk om een oorzaak te kunnen aanwijzen maar het helpt echt al heel wat om voor het slapen al goed te ontspannen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

er kunnen verscillende oorzaken zijn.

- veel stress
- ongezond eten
- weinig lichaamsbeweging
-het kan ook zijn dat je gewoon nog wat meer slaap nodig hebt.
probeer eens een tijdje om een uur eerder te gaan slapen. en kijk of dat helpt
14 jaar geleden
Hoe komt het toch dat je als mens moe wakker wordt? Je zou toch denken dat je uitgerust raakt van slapen. Toch heb ik altijd als ik wakker wordt en opsta de tijd nodig om me wakker te voelen. Daar kan zo maar een uur over heen gaan voor dat resultaat wordt bereikt.

Daarbij komt dat ik niet altijk moe ben als ik ga slapen. Dat is toch de omgekeerde wereld? Wanneer ik door de week ga slapen, moet ik me echt dwingen om inderdaad naar bed te gaan. En ondanks dat je je niet moe voelt, val je toch in slaap. Hebben we ons dat aangeleerd? Krijgt ons lichaam een onbewust signaal als je in bed ligt dat het moet gaan slapen? Nee, dat ook niet, want ik kan rustig nog wat lezen of tv kijken (of andere dingen die mensen in bed doen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zo te lezen, zit je een beetje in een neerwaartse of vicieuze curkel. Als je verder goed gezond bent, zou ik zeggen, ga sporten, bewegen, de buitenlucht in.
Ook als je denkt dat je er geen energie voor hebt.
Van sporten en bewegen, krijg je juist meer energie.
Het klinkt een beetje tegenstrijdig, maar probeer maar eens, je zal zien dat je er fitter van wordt.
Succes ermee.
(Het leven is te kort om te lang te slapen)

Toegevoegd na 1 minuut:
die curkel moet natuurlijk een cirkel zijn :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+
Het kan ook zijn dat je geen zin hebt in de dag, je hebt niks om naar uit te kijken. Verbreek die sleur!

Zo kom je vaak veel makkelijker uit je bed als je bijvoorbeeld jarig bent of als je een vriendinnetje hebt op school die je verschrikkelig graag weer wilt zien!!!

maar het leven meer plezierig en zorg dat je altijd leuke dingen blijft doen.

Toegevoegd na 1 minuut:
*maak
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Behalve de antwoorden die al gegeven zijn kan er ook sprake zijn van iets wat je onder je leden hebt. Bijv. Ziekte van Pfeifer of diabetis.
Gewoon eens even langs je huisarts voor een vakkundig advies of diagnose.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gezien het feit dat je schoolgaande bent ga ik ervan uit dat je een tiener bent. Alle pubers hebben een verstoord bioritme, vergelijkbaar met een jet-lag. Dit heeft te maken met veranderingen in het lichaam en een verandering in leefritme. bij sommigen uit zich dat in extreme vermoeidheid. maak je niet druk, dit herstelt zich vanzelf en als je de overige tips hanteert (veel sporten, niet meer eten voor het slapengaan etc)dan komt dat vanzelf goed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een andere, nog niet genoemde mogelijkheid is dat je snurkt, en last hebt van apnoe. Apnoe is dat je af en toe stopt met ademhalen. Vraag eens aan je huisgenoten of ze je horen snurken. Mensen die daar last van hebben, worden idd moe wakker.
Nog een volgende mogelijkheid is dat je eet vlak voor het naar bed gaan, en dat de verteringsarbeid van je maag je moe maakt.
Alcohol is minder goed als je een snurker zou zijn.

Misschien moet je er toch ook eens met de huisarts over praten.
Regelmatig eten en voldoende beweging en buitenlucht.
Raam open in je slaapkamer. Helpt ook allemaal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Denk dat het ook ligt aan een sleur.
Dat je elke dag het zelfde doet en dat het allemaal eentonig wordt. en dat je denkt gaan we weer , weer naar het werk en weer dit en weer dat.
Sommige mensen zijn denk ik over gevoelig daarvoor.
Ik heb er zelf ook best last van.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Herkenbaar probleem.
Er zijn ochtendmensen en avondmensen.

Misschien ben jij een avondmens.
Het heeft te maken met hoe je biologische klok is ingesteld. Dit verschilt aanzienlijk tussen mensen onderling. Er wordt hier momenteel veel onderzoek aan gedaan en ik denk eigenlijk niet dat het al helemaal duidelijk is waardoor de verschillen precies ontstaan, en of het eventueel een genetische basis heeft. Maar er zijn wel therapieën in ontwikkeling om je biologische klok weer bij te stellen (voornamelijk lichttherapie).

Hier kan je een testje doen:
http://www.chronomed.nl/content/testploegendienst.php

PS: Volgens de test ben ik een uitgesproken avondmens en dat klopt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Men zou moe wakker kunnen worden
(al slaapt men 8 uur lang),
wanneer men zeer actieve dromen heeft;
http://www.google.nl/search?num=100&hl=nl&rls=ig&q=moe+na+slapen&meta=lr%3Dlang_nl&aq=0&oq=moe+na+sla
het zou kunnen zijn,
dat men 'zijn/ haar dromen niet meer,
of moeilijk, kan onthouden;

maar misschien dat jou dromen
daar iets mee te maken zouden kunnen hebben;

wanneer het lichaam rust ervaart,
dan kan de ziel (tijdens een droom)
zeer veel onrust ervaren;

denk maar aan bepaalde mensen,
die badend in het zweet wakker worden...
http://www.droominfo.nl/phorum/read.php?1,2729,2743