Hoe komt het dat je met sport steeds door je enkel gaat?

Ik zit op korfbal. Ik doe dit al heel lang, en heb sinds vorige zomer nieuwe sport schoenen gekocht. Dus daar korfbal ik sinds de zomer al op. Sinds 3 maanden geleden ga ik ik elke wedstrijd door mijn enkel. Gewoon uit het niets. Daardoor val ik vaak.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

De reden waarom je door je enkel gaat kan verschillende oorzaken hebben.

Slechte schoenen
slechte enkels

Ik ga er hier even van uit dat het om het 2e gaat aangezien je net nieuwe schoenen heb. Je enkels zou je sterker kunnen maken door bepaalde trainingen te doen die de spiermassa verstevigen rondom de enkel. Ga voor dit geval ook even langs de huisarts. Voordat je jezelf permanente schade opdoet.

succes