Waar komt mijn irritatie voor tikjes vandaan (is het fysiek of mentaal), en hoe los ik dit op?

Mijn vader heeft de neiging om af en toe met zijn voet te tikken, of met een lepel te spelen. Het tikken gaat soms in een maat, maar soms volledig willekeurig. Ik kan mij hier ontzettend aan irriteren, waardoor ik niet kan werken maar alleen maar met mijn oren en ogen dicht kan zitten om alle tikjes uit te bannen.
Is mijn irritatie iets waar ik mentaal mee zit, en waar ik zelf iets mee moet doen? Zo ja, wat kan ik er tegen doen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Een druppelende kraan is net zoiets. Heel normaal dat je daar niet tegen kan en afgeleid wordt als je moet werken, studeren. Ik zou je vader vragen er mee op te houden. Het is geen afwijking dat je er niet tegen kan.
Ivana
10 jaar geleden
Reddie
10 jaar geleden
Inderdaad. Plus.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is alleen soms lastig om er iets over te zeggen, omdat ik er vaak last van heb, en van hele kleine tikjes. Hierdoor is het een "thing" geworden dat ik het zeg, en wordt er grappig over gedaan, of over gezegd dat ik me in principe niet moet aanstellen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb hetzelfde probleem, ik kan hier NIET tegen! Ook als iemand te lang roert in z'n koffie, of iemand zijn drinken drinkt en het slikken te hard is... Ik erger me gewoon kapot hieraan.