Een conditie afbouwen gaat sneller dan opbouwen. Hoe lang het afbouwen gaat is afhankelijk van de manier hoe je het laat afbouwen. Ga je ineens niets doen dan is je conditie snel weg. Ik heb eens vier weken in het ziekenhuis moeten liggen met absolute bedrust. Nou, mijn conditie was binnen die vier weken compleet weg. In het ziekenhuis zeiden ze dat als een topsporter dit zou doen, hij ook helemaal over nieuw kon beginnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Conditie opbouwen duurt een stuk langer dan conditie verliezen. Conditie is iets wat je op peil moet houden met regelmatig sporten: zeker één, beter nog twee keer per week.

Een redelijke conditie opbouwen moet je al snel twee maanden voor uittrekken. Drie weken niet gesport? Je kunt weer van voren af aan beginnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
iets opbouwen duurt langer dan afbreken
dat geld ook voor je conditie
je moet veel trainen om een goede conditie te krijgen
maar je kunt het sneller kwijt raken als je niet regelmatig je conditie op peil houd