Hoe kom ik erachter of ik manisch depressief ben?

Ik ben 19jaar en denk ik manisch depressief ben. Uit de testen van het internet blijkt dit ook te kloppen

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (5)

Ga even langs je huisarts. Vertel hem waar je last van hebt. Hij kan kijken of je inderdaad last hebt van een manische depressie, en een behandeling beginnen of je eventueel doorverwijzen naar een psycholoog. De huisarts is echt het beste punt om te beginnen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Testen zeggen ook niet altijd alles. Ze geven wel een indicatie. Ga naar je huisarts en bespreek het door, dat is de beste oplossing. Niemand hier kan je vertellen of je wel al dan niet manisch zou zijn. Om daar achter te komen heb je een deskundige nodig.

Als het voor jou verder niet uit maakt of je wel of niet manisch zou zijn dan maakt het ook niet uit of het erkend wordt.

Loop je tegen meerdere dingen aan dan is het van belang om te weten waar het vandaan komt. Maar dan als nog zul je bij een deskundige moeten zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Denk dat alleen een psychiater of psychloog kan en/of mag vaststellen of er sprake is van een bipolaire stoornis.
Ik denk dat goeievraag beantwoorders dit niet op deze site kunnen beantwoorden.
Dus zou ik contact opnemen met mijn huisarts en een verwijzing vragen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 geef hem/haar dan wel even het telefoonnummer en adres van JOU huisarts;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hallo Kwebbel, ik ben pacifistisch hysteries!;-)
Bedankt voor je plus.
Via internet kun je een test doen of je mannisch depressief bent maar de huisarts weet het beter
en je omgeving zoals vrienden en famile zien het het beste
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je al op zoek bent naar zo'n test komt er ook vaak uit wat je wilt zien. Beeld je maar eens in dat je een beelddenker bent en maak dan zo'n test, geheid dat dat eruit komt. Manisch depressief is ernstig en gaat met psychoses en van alles gepaart, en kun je niet even met een zelftestje vaststellen. Ga naar je huisarts en laat je eventueel doorverwijzen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goed advies +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
allemaal een + van mij.