val je nog af als je elke dag fietst naar school en niet snoept?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik begrijp wat je bedoelt. Als je ineens begint met meer te fietsen, zal je in het begin een beetje afvallen. Als je lichaam gewend is aan iedere dag die afstand fietsen, zou je weer een evenwicht moeten krijgen. Ik merk zelf dat ik dus sinds ik weer werk heb en dus meer energie gebruik op een dag (het fietsen en het werk zelf) ik toch meer ben gaan eten. Ik zou dan wel gezonder moeten eten, maar als ik 's-avonds moe thuis kom, heb ik juist zo'n trek in zoet. :-(

Antwoorden (2)

Daar zou je van kunnen afvallen, als je met je huidige patroon op gewicht blijft.
Je gaat meer bewegen en iets minder eten, dan val je waarschijnlijk
Hierbij ga ik er van uit dat je momenteel een volwaardig eetpatroon hebt, en genoeg eet voor je activiteiten (dus niet veel te weinig).

Toegevoegd na 1 minuut:
Als je in plaats van snoep iets meer groente en fruit probeert te eten, ben je helemaal top bezig :)

Hier kun je kijken wat aangeraden word om te eten op jouw leeftijd (afhankelijk van activiteit natuurlijk, maar geeft een globaal beeld: http://www.voedingscentrum.nl/nl/schijf-van-vijf/schijf.aspx
Ritsuka
10 jaar geleden
zolang je maar meer verbrandt dan eet, kun je zelfs met 24 uur per dag in bed nog afvallen.