Waarom krijg ik een prikkel gevoel na gebruik van intensieve crèmes

Ik gebruik langer tijd dag en nacht crèmes van verschillende merken.Maar cremes die licht zijn,mijn bedoeling "basiscremes".
Na 35 wilde ik zo als iedere vrouw die zorgen maakt met haar huid een rijkere creme gebruiken.
Heb heel veel soorten merken en huidtypen probeert,maar altijd krij ik een raare gevoel.Bij sommige merken meer,bij sommige merken minder.
Ik will toch graag en creme die goed voor mij zorgt en minstens 15 spf heeft wat echt belangrijk is.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Amadea
10 jaar geleden
Heb je ook een merk dat vrij van parfum en kleurstoffen is geprobeerd? Het kan zijn dat je allergisch op bepaalde ingrediënten reageert. In de winter is er toch geen sun protective factor nodig?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ook in de winter is er straling!
Dat prikken kan komen doordat je een vochtarme huid hebt.
Amadea
10 jaar geleden
Maar die straling heeft toch geen invloed als je een half uurtje buiten bent? Alleen als je de hele dag buiten bezig zou zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat kan niet de reden zijn omdat ook in de lichte cremen parfum en kleurstoffen zitten.
Ik heb ook een anti allergeen creme probeert vab de apothek voor zeer drooge huid.het was de slechste reactie geweest van mijn huid.hoe meer ik ingesmeerd heb zo meer is het trekerig geworden.
Helaas :(
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er zit vaak te veel rommel in die cremes is mijn ervaring waardoor de huid reageert,zelf gebruik ik nu een natuurlijk product van kokosolie jojoba-olie en etherische olie,zelfgemaakt,bevalt super,als je hier meer over wil weten kan je me een pb sturen,succes!

Het beste antwoord

Laat je huidtype eens goed analyseren door een ervaren schoonheidsspecialiste. Vaak is de wat ouder wordende huid niet droog, maar vochtarm. Door gebruik van verkeerde creme, kan je huid heftig reageren, bijvoorbeeld door te gaan prikken. Als je iets op je huid smeert dat je huid helemaal niet nodig heeft, dan krijg je dit soort reacties. Natuurlijk kan het ook komen door een reactie op 1 of meer van de bestanddelen, dat kun je dan via de huisarts uit laten zoeken, maar laat eerst een huidanalyse maken en vraag om een proefje van het aanbevolen product voordat je het daadwerkelijk koopt. De duurdere cremes waar je niet tegen kan, kun je rustig terug brengen naar de parfumerie, wel de bon of bewijs van betaling meenemen. De parfumerie krijgt de retouren vergoedt van de leverancier. Het potje mag dan niet al half leeg zijn, maar 2 keer getest is geen enkel punt.

Zodra je weet wat je huidtype is, kun je je laten adviseren over een geschikte creme, ROC is een merk, dat getest is op de meeste huidziekten en reacties, waardoor dit voor bijna iedereen een geschikt merk is, tegen een betaalbare prijs.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoe kan ik weten welke creme voor droog,en welke voor vochtarme huid is?
Er zijn wel cremes voor droog huid,maar heb nooit een creme gezien waarop voor vochtarme huid staat.
Geldt dat retouren ook bij de drogist?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dan heb je een hydraterende creme nodig. (hydrateren is normaal gesproken vocht inbrengen, in de cosmetica wordt daarmee vocht vasthouden bedoeld) Dat terugbrengen geldt ook in de drogisterij met parfumerie afdeling, alleen niet bij het Kruidvat, zij halen de merkproducten via een andere weg binnen, dan rechtstreeks bij de leverancier.

Andere antwoorden (1)

Het antwoord wat hierboven is gegeven, zegt volgens mij alles.

Maar voor het geval je een gevoelige huid hebt: ik gebruik Dermalogica en ben écht heel tevreden. Misschien is het wat voor je.