Bestaat de "sproetenbus"nog?

Ik vind dat een paar sproeten van mij zijn veranderd maar om nu elke keer naar de dokter te gaan...
Vroeger kwam er wel eens een sproetenbus langs om ze te laten na kijken, je kon dan gewoon naar binnen lopen.
Bestaat deze eigenlijk nog?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
7.2K

Het beste antwoord

De naam sproetenbus ken ik nog wel, maar ben zo'n bus nog nooit op straat tegengekomen. Denk daarom dat het niet meer bestaat.

Sproeten zijn trouwens goedaardige familiair voorkomende gepigmenteerde vlekken op zonbeschenen huiddelen. De latijnse benaming is “ephelides”.
De zogenaamde “sproetenbus” heeft eigenlijk niets met sproeten te maken; in een sproeten bus wordt de huid nagekeken op kwaadaardige moedervlekken; sproeten zijn geen moedervlekken en kunnen niet kwaadaardig worden !
AlphaLimaSierra
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Zou ik toch maar even doen,Carina! Naar de dokter gaan bedoel ik,je weet maar nooit en daarbij is het een kleine moeite.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het hele jaar door heeft mijn huisarts het wrattenspreekuur, ik kwam niet meer bij, nadat ik dat las in een informatieblad van de praktijk. Daar zullen sproeten ook onder horen. In de zomer maanden stond de sproetenbus op scheveningen. Misschien in ze zomermaanden??