Zijn Zweedse klompen gemaakt van Zweeds hout?

Toegevoegd na 1 dag:
De vraag is niet wat zweedse klompen zijn maar of ze van zweeds hout worden gemaakt.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Nee, de naam verwijst alleen naar zijn oorsprong.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je bent de enige die de vraag goed heeft gelezen en daar antwoord op gaf. Bedankt.

Andere antwoorden (3)

Natuurlijk is dat zo... Net zoals Limburgse vlaaien alleen in Limburg worden gebakken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een - omdat limburgse vlaaien niet alleen in limburg worden gebakken.
zo is ier een bedrijf limburgia vlaai deze vertellen dat ze de echte limburgse vlaai hebben maar het bedrijf zit in brabant
Veel zweedse klompen zijn niet eens van hout. De naam beschrijft alleen een soort klomp, alleen een typetje dus.

Net als franse frietjes niet van fransen gemaakt wordt.

Toegevoegd na 2 uur:
Een echte zweedse klomp hoort een geheel houten onderkant te hebben. Het gaat namelijk om een klomp (van hout) met een bovendeel wat niet van hout is. Het bovendeel hoort van origine van leer te zijn.

Tegenwoordig gebruikt men allerhande soorten materialen voor dit type klomp. De eerste zweedse klompen werden uiteraard wel van zweeds hout gemaakt, omdat ze immers daar vandaan kwamen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een echte zweedse klomp hoort een houten hak te hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een echte zweedse klomp hoort een geheel houten onderkant te hebben. Het gaat namelijk om een klomp (van hout) met een bovendeel wat niet van hout is. Het bovendeel hoort van origine van leer te zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Werden die frietjes maar van fransen gemaakt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bolletje maakt ook geen koekjes van leuteraars ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
die mogen niet meer het zijn nu zoen
Een Zweedse klomp heeft een houten zool en een lederen bovenkant. Behalve de naam heeft het weinig met Zweden te maken verder.