wat is zwavelbloem?

ik heb het gezien bij gezondheidsmiddellen van het merk tendo

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
8.1K

Antwoorden (3)

Dat is zwavelpoeder (een poeder van zwavel).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
pure zwavel dus?
is dat niet giftig?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zwavel wordt bij paarden gebruikt tegen de mok
teusvh
10 jaar geleden
En op druivenplanten tegen schimmels.
Zwavel zelf is vrij ongevaarlijk voor de mens, en dus veel beter dan alle 'moderne' bestrijdingsmiddelen.
Zwavelbloem is de vermalen vorm van gekristalliseerde Zwavel.
Pure zwavel is niet giftig, maar het is geen voedingsmiddel.
Zwavel is een onderdeel van verschillende aminozuren, en dus van eiwitten.
Het kan bruggen vormen met andere atomen, en zo chemische reacties in de lichaamscellen katalyseren.
Ons lichaam bevat ca. 0,3% Zwavel. Bij een gewicht van 80kg is dat 240g.
Reddie
10 jaar geleden
Zwavelbloem is bloem van zwavel oftewel zwavel dat zeer fijn vermalen is.
Ik ken één toepassing ervan; het is een middeltje uit de 'oude doos' tegen mok bij paarden. (een soort huidontsteking in de kootholte). daarbij wordt van zwavelbloem en olijfolie een papje gemaakt en wordt dit op de aangedane huid gesmeerd.
Zwavel heeft een desinfecterende werking.