Is een middagdutje goed op 18 jarige leeftijd?

Ik ben 18 jaar en ik vind het heerlijk om een middagdutje te doen en ik vraag me af of het wel goed is

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.4K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ligt eraan.
Als je het echt nodig hebt is het niet goed.
Ik moet elke middag 2 uur rusten/slapen omdat ik niet echt gezond ben.
Maar mensen zeggen er wel vaak wat van als ze niet weten dat ik het echt nodig heb.

Antwoorden (4)

Ik denk niet dat het OP ZICH ongezond is om een middagdutje te doen (hiervoor heb ik overigens geen bronnen, ben geen medicus).

Maar .... als je er echt behoefte aan hebt (ondanks voldoende slaap 's nachts) kàn (hoeft dus niet) het een teken zijn dat er iets aan de hand is.

Ik heb ook jaren middagdutjes "nodig" gehad omdat ik steeds zo moe was, en kwam er uiteindelijk achter dat dat veroorzaakt werd door suikerziekte. Het zou dus, als je merkt dat je er niet goed zonder kan, nuttig kunnen zijn dit eens te laten onderzoeken.

Toegevoegd na 8 minuten:
(met *dit eens te laten onderzoeken* bedoel ik overigens niet speciaal: laten onderzoeken op suiker, maar meer in het algemeen laten onderzoeken of er iets aan de hand zou kunnen zijn)
10 jaar geleden
Ritsuka
10 jaar geleden
2de en 3de alinea, eens!
Een middagdutje is een geweldige manier om een 'instant' energieboost voor de rest van de dag te krijgen. Zeker beter dan cup a soup ;) Niet iedereen kan 's middags zomaar slapen dus wees blij dat jij tot de groep behoort die het wel kan.

Wel een kleine waarschuwing. Slaap niet te lang. Dit kan je natuurlijke slaap-waak ritme verstoren en dit zal op termijn zorgen voor meer vermoeidheid overdag. Hou het bij een kwartiertje tot maximaal een half uur. Geniet ervan ;)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
hoi, een middagdutje is heel fijn vind ik maar het wordt en gewoonte en als je op je werk of op school niet de kans hebt om dat middagdutje te doen. Dan krijg je daar een hele grote middag-dip en dat is dan weer lastig. groetjes Dinyseij
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
het is uiteraard wat lastig in te passen in het hollandse ritme, maar los daarvan, er is een jaar of 2 terug een groot onderzoek geweest wat heeft uitgewezen dat een siesta zoals spanje/italie etc gebruiken, zou zorgen voor 40% minder kans op H & VZ. In het onderzoek is uiteraard voor allerlei omstandigheden gecorrigeerd, toch lijkt mij 40% nogal hoog gegrepen, maar ok, er is ook bij mijn weten geen enkel onderzoek wat ook maar 1 nadeel heeft gevonden van een middagdutje. dus hey, als het jou bevalt, lekker mee doorgaan!