Hoe kom ik van een plek met wratten op mijn bovenbeen af? 't doet geen pijn maar is wel erg lelijk.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
6.1K

Het beste antwoord

Of het toeval was weet ik niet,maar ik heb vroeger met de binnenkant van de schaal van een snijboon over mijn wrat gewreven.Ik was er binnen 1 week vanaf.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
klopt dat je wrat verdwijnt van een boon, maakt niet eens uit wat voor boon.

Andere antwoorden (4)

Die kun je bij de dokter weg laten halen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Naar de dokter, die doet er dan wat stikstof op en na een paar dagen zijn de wratten weg. Het kan zijn dat je een paar keer moet, maar uiteindelijk verdwijnen ze wel.

Wratten worden veroorzaakt door een virus en deze virus blijft in feite altijd in je lichaam. Je kunt eroverheen groeien als je nog jong bent, maar het is in feite net als bij een koortslip. Het blijft altijd bestaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ga altijd met een wrat naar een huisarts als hij goedaardig is dan kan de dokter de wrat zelf weghalen .
En bij twijfel dan stuurt de dokter je wel even langs het ziekenhuis om de wrat daar te laten weghalen en dan wordt de wrat opgestuurd om te kijken of de wrat goed of kwaadaardig is .
Tijdje terug het zelfde gehad gelukkig was alles ok .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Naar de huisarts gaan. Je kunt naar een huisarts gaan dat deze beoordeeld of het een wrat is. Zo ja, dan behandelen ze de wrat meteen. Sommige huisartsen hebben een wrattenspreekuur. Behandeld de arts hem niet meteen dan verwijst hij je naar het wrattenspreekuur. Ben je er zeker van dat het een wrat is dan kun je ook meteen naar het wrattenspreekuur gaan.

Behandel een wrat in ieder geval niet zelf. Je hebt vele huis- tuin- en keukenmiddeltjes die schijnen te helpen tegen wratten. Maar daar mee experimenteren lijkt me niet verstandig. Zo heeft mijn zus eens knoflook gebruikt, met het resultaat dat de wraty weg is, maar ze een brandblaar kreeg.