is schimmel ruiken/inademen gevaarlijk?

Hallo,
ik heb gisteren in mijn oude school tas verschimmelde boeken gevonden.
het kwam door een kiwi die ik vergat eruit Te halen.
dus die kiwi werd geplet door al die boeken en werd nat
ik ging histeren inademen en ik rook het schimmel.
is dat erg?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
8.2K

Antwoorden (2)

Nee ! Maar schimmel in ademen KAN heel gevaarlijk zijn . Dus eenmalig terwijl je gezond bent nee niks aan de Hand . Mocht je in eens long ontsteking krijgen meld dan dat voor val . Maar nee dit zijn geen ramp schimmels . Ja schimmels ( de sporen ). zijn gevaarlijker dan men vaak dacht . Zeker die uit kelders en lang afgesloten ruimtes . Maar dan moet je er vatbaar voor zijn . Succes
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, één keer een snuifje schimmel kan doorgaans geen kwaad (of je moet een hele schadelijke variant hebben). De meeste schimmels op fruit zijn niet zo schadelijk.
jc54