veranderen mannen in softies tegenwoordig en wat zijn softies (voor een vrouw)? zo ja wat is dan de oorzaak.

dit naar aanleiding van een antwoord van een vrouw op de vraag of de wereld vrouwvriendelijk is.
wat is de definitie van een softie überhaupt?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.1K

Antwoorden (9)

De definitie van een softie?
Een doetje, eitje, halfzachte, lulletje rozenwater, schuimpje, slappeling, sukkel, watje, zacht ei.
Heb je een beetje een indruk nu?
14 jaar geleden
Een gevoelige man, kan lichamelijk of geestelijk zo zijn.
Fijn gezelschap vind ik!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een beetje wel. Mannen luisteren tegenwoordig veels te veel naar vrouwen, en er zijn nog maar weinig mannen de baas in huis! Dus als je dat als softie zou definiëren, dan klopt je stelling.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik voor mijzelf spreek dan geloof ik dat niet. Ik kan mij niet voorstellen dat ik bijvoorbeeld bij spoorloos of welke film dan ook ga zitten huilen.

Misschien zijn er wel softies en vinden hun partners dat schattig. Een man mag ook emoties hebben, zeggen ze dan.
Die kreet hoor je dan ook steeds meer. Misschien is dat tegenwoordig zo, de nieuwe moderne man???

Hahahha ik zie al dat ik bij een film ga zitten huilen, ik krijg gelijk een schop onder mijn kont van mijn vrouw. :)

Ik kan mij trouwens niet eens meer herinneren wanneer de laatste huilpartij was...... waarschijnlijk als kind bij het kijken van bambi.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee mannen veranderen niet in softies, maar er ontstaat meer balans tussen man en vrouw. Ze komen dichter bijelkaar. Althans in positie.

De verschillen worden op cruciale punten (denk aan mannen en vrouwendingen) minder.

Sommige mensen ervaren dat alsof mannen softer worden, maar ik zie dat als een positieve ontwikkeling.

Mannen gaan gewoon meer gebruik maken van hun zachte 'vrouwelijke' kant. En dat is alleen maar positief!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, ik ben een softie volgens de hier geldende normen..

Ik heb soms moeite om het droog te houden als ik kijk maar sommige films. Ik heb het soms ook moeilijk droge ogen te houden, als ik zie of lees wat andere mensen, en dan vooral de allerzwakste, allemaal aangedaan wordt. Ik huil niet om romantische films. Verdriet van anderen raakty mij altijd.

Ik ben evenwel geen softie, althans dat voel ik niet zo. Ik vind mannen zonder emoties, incompleet en wellicht vervormd.

Toegevoegd na 1 minuut:
Aan de andere kant denk ik ook dat jongere mensen, d.w.z. onder de 60 jaar, nog niet weten waarover ze praten. Ouder worden is een complex gebeuren. Ook in dit opzicht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn man is stoer, sterk, betrouwbaar, beschermend en maakt van zijn hart geen moordkuil. Toch pinkt hij altijd traantjes weg bij programma`s als "hart in actie" of "vermist". Hij schaamt zich er ook niet voor en houdt zijn hand al op als ik de doos met tissues pak. Samen moeten we dan altijd lachen als we elkaar met betraande ogen aankijken. Mijn zoon van 14 doet dan gezellig mee als hij eens niet op zijn kamer zit. Wij laten onze gevoelens de vrije loop en dit werkt alleen maar bevrijdend. Het is voor deze vrouw alleen maar prettig als haar mannen geen macho types zijn, alleen maar bezig met hun imago en zich achter een soort facade verstoppen
van 'ruwe bolster'. Softies zullen ze voor mij nooit zijn maar wel puur en invoelend met zachtaardige types.
De tijd is voorbij dat mannen niet mogen huilen, laat ze gewoon zichzelf zijn en voedt ze niet op als beginnend mannetje met dit soort clichees en tegennatuurlijkheid.
amc
14 jaar geleden
softies waren in de jaren 70 mannen met geitenwollen sokken. Ze werkte in de zorg ,of waren leraar , of hadden een baan in het sociale welzijns leven. Maar de andere kant was dat ze hartstikke geemancipeerd waren. Prima!

Laten we op houden in hokjes delen .Er zijn mannen die hun gevoel kunnen tonen ben je dan een softie? schei eens uit , tegenwoordig is het mooi als een man zijn gevoel kan tonen. Ik heb liever een man die zijn emoties kan tonen als een man die maar doorgaat en nooit zijn emoties laat zien. En ik heb de indruk dat dat steeds beter gaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
tja, mannen, weten ze zelf wel wat ze willen ?