Is er al een oplossing voor acne?

Vroeger had iedereen een flesje Clearasil, wat voor geen meter werkte en de huid volledig uitdroogde. Nu slijten ze die troep nog zag ik vandaag.

Het is 25 jaar geleden dat ik puber was maar zijn de wetenschappers nu nog niet verder gekomen dan die troep in een nieuw flesje????

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Ja, Eryacne.
Voor de meeste mensen werkt dat alleen al goed, maar ik had er nog een ander chemisch goedje bij nodig; benzoylperoxide. De een s'morgens smeren en de ander s'avonds.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Dat is per persoon verschillend en afhankelijk van welke soort acne. Soms kan je er beter mee naar de huisarts of dermatoloog. Er worden wel een hormonen voorgeschreven (de pil o.a.) of zalf met een antibioticum.
Niet alles werkt. Ik heb zelf acne rosacea en daar is nog niet echt iets voor gevonden wat echt werkt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jawel hoor... ik heb van de dermatoloog een vitamine A creme gekregen en die gebruik je 's nachts omdat een ingesmeerde huid anders vlekken zou geven bij daglicht...
Werkt echt heel erg goed.. en komt er toch nog ergens onverwacht een pukkel op en rot plek opzetten helpt nog altijd de ouderwetse tandpasta...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De beste oplossing is elke dag goed wassen, en als er toch wat komt: gewoon wachten, niet volproppen met make-up oid.
Mocht je er erg last van hebben: naar de huisarts, want de oplossing is voor iedereen anders. oa afhankelijk van de plek waar het zit ed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Acne komt al jaren voor. In al die tijd is er nog nooit een oplossing voor acne ontwikkeld die voor iedereen direct werkt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Drie maal daags een kopje brandnetelthee drinken, op zijn minst is het voor 50 % minder!!!
Daar kan geen duur potje zalf tegen op.
Let wel op je voeding, die heeft een grote invloed op acne, maar ook stress.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarschijnlijk reinigt brandnetel thee je bloed.
Ik heb voor jaren terug eens een zeeman gesproken,die zelf brandnetel plukte en er thee van maakte .
Hij at het zelfs na gekookt te hebben,net als spinazie.
De man was 70 jaar maar had volgens de doktoren bloed zo gezond ,als iemand die 18 jaar is.
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja inderdaad eef ,het is bloedzuiverend, heb ooit hier een jongen aan het werk gehad die vol met acne zat, van alles geprobeert, liep al jaren bij de dokter er mee, is brandnetelthee gaan drinken, binnen een week kon je het al zien, later is het voor 70 % minder geworden, dat had geen enkel zalfje ooit kunnen doen.
Er zijn schoonheidsspecialistes die erin zijn gespecialiseerd. Namen zijn vast wel te krijgen bij de overkoepelende organisatie, en die kun je wel via Google vinden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt MNOCYCLINA proberen is een antibiotica dus is van binnenuit,of van buitenuit ERYACNE,is een dunne vloeistof en droogt de acne uit,allebei alleen via je huisarts. Google '' acne genezen" staat nog veel meer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Acne is een gevolg van overactieve talgklieren in het lichaam.

Middeltjes als crearasil gaan enkel de oppervlakte uitdrogen maar niets doen aan de oorzaak. De overactieve talgklieren gaan normaal uit zich zelf kalmeren. Echter als dit niet gebeurd kan dit op een onbalans wijzen in de hormonenspiegel. Vaak kan dan het testosteron in je lichaam een beetje te laag liggen. Een testosteron kuur kan dan helpen. Echter zijn dit al extreme oplossingen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn ervaring is dat groene leem of klei zeer goed helpt. Klei ontrekt het teveel wat in het puistje zit. Groene leem en/of klei zijn verkrijgbaar bij de reformzaak. Verder als U wilt ontgiften b.v. in voorjaar is of de groene leem of de klei opgelost in water zeer goed.

Veel succes!