waarom 's avonds zieker dan overdag?

Hoe kan het dat je je, wanneer je ziek bent, 's avonds slechter voelt dan overdag?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
5.8K

Antwoorden (7)

omdat tegen de avond je temperatuur oploopt en je bent vermoeid en dan voel je je zieker
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
's nachts heb je de meeste rust. Vandaar dat je ochtendtemperatuur altijd lager is nadat je hebt geslapen. Tegen de avond loopt je temperatuur op, ook als je niet ziek bent. Als je wel ziek bent is dat ook zo en door die oplopende koorts voel je je ook zieker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
door dat je vermoeid bent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat je energie gewoon afneemt, door de dag heen. Beter worden vraagt veel van je lichaam : de infectie te lijf gaan, evt heb je koorts, je doet onwillekeurig méér dan je eigenlijk zou móéten doen als je ziek bent, zeker als je alleen thuis bent. Je lichaam wordt moe, daardoor je incasseringsvermogen een beetje minder - en daardoor voel je je 's avonds een stuk gammeler dan 's morgens, als je nét wakker wordt na een nacht diep slapen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat je er dan aan denkt dat je de volgende dag eigenlijk naar school/werk moet!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb ook een tijd gehad dat ik me 's avonds erg ellendig ging voelen, maar ik deed de hele dag niets, lag tot 2 uur 's middags op bed en zodra het donker ging worden dan voelde ik me erg ellendig, grieperig gevoel, spierpijn. Dat was alleen gedurende de koudere maanden, in de zomer was het voorbij. Als ik uit bed kwam dan ging het wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat klinkt als een behoorlijke winterdepressie
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zou dat het zijn? Ik heb er nu gelukkig geen last meer van, in het begin van de winter begon het weer even, maar het stopte al snel weer gelukkig. Ik had in die tijd veel stress, dus zou best kunnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zeker met stress heb je al sneller een winterdip.
Het zo zomaar kunnen dat je er last van heb. Natuurlijk hoeft het lang altijd zo erg te zijn als een depressie, maar een stevige dip is ook erg genoeg.
Want s'avonds heb je de dag al achter de rug. En je bent ziek. Dus na al die uurtjes voel je helemaal uigeput. Dus denkt dan, jah je bent dan wat moe enz. Jah denkt dat het daar vandaan komt.