Sinds Woensdag heb ik een lichte vorm van diaree, werkt de pil dan nog?

Blijkbaar heb ik woensdag iets verkeerd gegeten maar ik heb wel elke avond de pil netjes op tijd ingenomen. Ik maak me zorgen of de pil wel werking heeft gehad al die tijd en of dat de werking de komende tijd beïnvloed tot de volgende cyclus.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4.1K
tikrit
10 jaar geleden
Je moet 2 pillen tegelijk innemen bij diarree, anders werkt het niet goed. Beter 1 pil teveel dan 1 te weinig.

Het beste antwoord

Diarree is als regel een aandoening van het laatste deel van de darmen. Omdat de pil al in het eerste deel van het maagdarmkanaal wordt opgenomen en wel in de maag en de twaalfvingerige darm heeft diarree als regel geen gevolgen voor de werking van de pil. De werking van de pil is wel verminderd als de diarree behandeld wordt met medicamenten als Norit® of Agarol®. Ook als er sprake is van langer durende waterige diarree kan de werking van de pil verminderd zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Diarree kan zeker de betrouwbaarheid beïnvloeden. Gebruik aanvullende anticonceptie tot de volgende pauzeweek. Raadpleeg de bijsluiter!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Na het lezen van de bijsluiter ben ik niet echt veel wijzer geworden, dank je wel voor je antwoord in ieder geval. Weet u zelf eventueel meer, of heeft u zelf misschien een bijsluiter waar meer informatie op staat?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Vraag morgen advies in de apotheek. Verschillende anticonceptiepillen zullen verschillende bijsluiters hebben. Ik kan je verder niet helpen.