Ik slik een merkloze diane 35 pil tegen acne. Zitten hier in verhouding met andere anticonceptiepillen veel oestrogenen in?

Ik slik cyproteronacetaat/ethinylestradiol sinds mijn 15e ( ben nu 19) tegen acné. De acne is weg maar ik heb nog steeds vaak een onzuivere huid dus ben bang dat als ik stop alles binnen no time weer terug is.
Echter heb ik toen ik begon met het slikken van de pil in korte periode ineens vrouwelijke vormen gekregen (opslag dus op heupen en benen), en ik heb begrepen dat dit door de hormonen in de pil kan komen. Echter was ik ook precies in die" puber- leeftijd" dus ik weet niet zo goed of dit nu aan die pil kan liggen of niet

Iemand misschien ervaringen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.3K
Ritsuka
10 jaar geleden
op je 15de is ook de leeftijd dat dit vaak gebeurt, dus zonder pil had je dit ook wel gekregen hoor.

Antwoorden (1)

Eénfase anticonceptiepil

Bij de éénfasepil hebben alle tabletten of dragees gedurende de hele strip dezelfde samenstelling oestrogeen en progestageen. Eénfasepillen worden onderverdeeld in lichte en zware pillen. De lichte pillen bevatten minder oestrogeenhormonen en hebben hierdoor meestal minder bijwerkingen.
Zeer lichte sub-30-pil: Bevat 20 microgram oestrogeen. Voorbeelden zijn Harmonet, Lovette, Meliane, Mercilon.
Lichte sub-50-pil: Bevat 30-37,5 microgram oestrogeen. Voorbeelden zijn Cilest, Diane-35, Femodeen, Minulet, Marvelon, Microgynon 30, Stediril 30, Mini Pregnon, Ministat, Modicon, Neocon, Yasmin.
Zware 50-Pil: Bevat 50 microgram oestrogeen. Voorbeelden zijn Microgynon 50, Neo Stediril, Neogynon 21, Stediril-d.

Valt wel mee dus. Het komt gewoon omdat je in de pubertijd was.