Hoe kan het zijn nadat ik ontwaakt ben uit bed, 3 tot 4 uur lang het "net wakker/slaap" gevoel blijf houden?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Te kort geslapen?
Dat heb ik tenminste.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Snooze je veel? Dat kan er voor zorgen dat je mss langer in die toestand blijft hangen.. Had ik toch veel. Best is wekker gaat,, direct opstaan. Of als je wakker wordt beetje vóór de wekker,, ook al opstaan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee ik kom zeker geen slaap te kort. Ook snooze ik nooit. Slaap minimaal 7-8 uurtjes per dag. Afgelopen 2 dagen vrij gehad, lekker uit kunnen slapen. Ik blijf het houden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik rook altijd wel een joint voordat ik ga slapen, maar dat lijkt me stug dat dat ermee te maken heeft. Qua betreft eten zou het misschien kunnen zijn, bedankt voor de tip.
Ritsuka
10 jaar geleden
Probeer het eens zonder joint, denk dat je dan zeker helderder bent
Ivana
10 jaar geleden
Hoofd onder de koude kraan. Ben je gelijk bij de pinken.
Nog beter: kop onder de pomp, buiten. ;)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ivana, als je echt wakker wilt worden: koude douche... werkt perfect!
Ivana
10 jaar geleden
Voor mij werkt alleen maar een boswandeling van een uur in de vroege morgen, met hond uiteraard. Ben ik niet alleen wakker, maar ook vrolijk. ;))))
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja als ik een jointje rook 's avonds merk ik dat toch ook wel hoor 's morgens. Ik doe dat niet veel dus ik merk heus wel het verschil. Ook is het beter om u aan de 7-8 uren te houden en niet te lang te slapen. Vreemd genoeg zorgt dat er soms voor dat je slaperiger blijft. En idd niet te veel eten 's avonds. Alcohol is ook niet aan te raden. Ook altijd rond hetzelfde uur gaan slapen en opstaan.

Antwoorden (2)

Als je vrij hebt, ben je in een heel andere stemming. Je hebt geen haast, doet alles op je gemak, gewoon in je eigen tempo, je hoeft niet op tijd weg te gaan om op tijd ergens [school/werk] te zijn.
Dat is het, misschien dat je normaal gesproken meteen doucht/aankleedt/ontbijt en de deur uit gaat, terwijl je nu eerst iets gaat eten, beetje computeren en vervolgens na een paar uur er achter komt dat je nog niet ècht wakker bent...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Misschien ben je geen ochtendmens, en kom je pas in de middag op gang. Het kan ook zijn dat je last hebt van een winterdip, omdat je in deze tijd van het jaar niet voldoende licht "binnenkrijgt" via je ogen. Dat kan je een slaperig gevoel geven. In dat laatste geval zou je baat kunnen hebben bij lichttherapie.