Welke rol speelt voedsel bij het revalideren?

Als iemand een been breekt moet hij revalideren, dit kost erg veel tijd, maar welke rol speelt voedsel daarbij en welke andere dingen spelen nog een goede rol bij revalideren?!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Reddie
10 jaar geleden
Voedsel speelt geen rol. Alleen oefenen.
Het lichaam is geen passieve zak waar je de juiste ingredienten in moet gooien. Het lichaam is een chemische fabriek. Het breekt voedsel af tot de basale onderdelen en maakt daar zelf van wat het nodig heeft.

Het beste antwoord

Je moet in ieder geval zorgen dat je voldoende eiwitten binnenkrijgt en (voor het aanmaken van botweefsel) calcium. Voor de opname van calcium heb je vitamine D nodig. Maar omdat vitamine D een vetoplosbare vitamine is, kun je daar te veel van krijgen. Dus niet zomaar in het wilde weg gaan slikken: een beetje is genoeg. Je kunt combipillen kopen bij de drogist, waar calcium én vitamine D in zit. Kijk goed op de verpakking en slik nooit meer dan de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid (liefst minder, want je krijgt ook D binnen met je voedsel).

Verder is het belangrijk om, als je fysiotherapie hebt, de oefeningen te doen. Maar ook hier geldt: niet zomaar gaan oefenen. Altijd onder begeleiding van een professional. Sommige breuken moeten eerst een poosje gestabiliseerd blijven.
Nooit overbelasten.