Waarom is het niet logisch dat onze hersenen alles onthouden?

Toegevoegd na 12 minuten:
een computer kan ook alle data onthouden die hij tegenkomt, alleen kost dit natuurlijk wel erg veel opslagruimte, maar is het menselijk brein niet een onneindige opslagruimte die in princiepe zo ongeveer alles kan opslaan?

Toegevoegd na 14 minuten:
*principe

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Ik heb ooit gelezen,dat ze dat wel doen,maar dat het een probleem is dat weer op te roepen. Iemand die onder hypnose gebracht wordt schijnt alles weer te kunnen reproduceren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Iets wat jou kan interesseren onthoud je, iets wat je niet kan interesseren onthoud je niet. Dus heeft het te maken wat voor jou belangrijk is,als je iets belangrijk vindt onthoud je het,en wat niet belangrijk vindt laat je los.
Het menselijk brein is toch even anders als een computer. Gelukkig maar dat wij niet als computers zijn je zou vol lopen. En is het maar goed ook dat wij als mens er selectief in mogen zijn.;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een heel enkele keer laat ik me ook wel eens vollopen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahaha met een biertje zeker ;)
Omdat het niet nuttig is om alles te onthouden, wat heb je eraan om te weten dat de buurvrouw gisteren een gele jas aanhad? Helemaal niets.
Onze hersenen selecteren dat wat belangrijk is dat onthouden we (meestal) zoals als iemand zich voorsteld zal je als eerste de naam onthouden en het gezicht maar niet welke schoenen deze persoon draagt.
Want alles onthouden dat kunnen onze hersenen niet. Daarom de selectie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Glimworm dat heeft te maken met het volgende. Een computer/harde schijf is niets meer dan een doodgewone machine. Hij slaat hetgene op waarvoor hij opdracht krijgt. Onze hersenen zijn geen machine, en gelukkig maar! Jouw en mijn geheugen kan met informatie veel efficiënter en praktischer omgaan. En da's maar goed ook.....!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is gewoon onmogelijk, de hersenen moeten onderscheid maken tussen wat belangrijk is en onbelangrijk, want wat heb je aan kennis die er niet toe doet?

Een computer onthoudt helemaal niet alle data die hij tegenkomt... De mens is geen computer en andersom ook niet...

Het is heel logisch dat mensen een selectie maken uit het aangebodene...