Is het gezonder als je poept voor het slapen?

Ik heb soms het gevoel dat k beter kan poepen voor het slapen, omdat dit "gezonder" is, maar ik vroeg me af of dit ook daadwerkelijk zo is.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
6.9K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
OMG die foto... gaat te vurrr
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooi plaatje! realiteit of photoshop ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gad-ver-damme :(
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat lukt mij nu nooit :)

Antwoorden (6)

Bij het poepen ontdoe je je lichaam van afvalstoffen. Je darmen worden geleegd.

Voor het slapen gaan poepen, als je dan tenminste moet, is beter dan het de hele nacht ophouden. Ten eerste is het het beste, om bij de eerste aandrang te toiletteren en ten tweede heb je niet onnodig al die afvalstoffen heel de nacht in je lichaam.
AlphaLimaSierra
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is het ook zo dat je aankomt als je die afvalstoffen onnodig in je lichaam houd ipv te dumpen voor het slapen?
Ja lijkt me wel. Dan ben je weer wat afvalstoffen kwijt. Zal je lichaam wel relaxter vinden om zo te slapen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is gewoon gezonder als je poept als je die druk voelt.
Niet ophouden, ik ken aardig wat mensen bij wie dit via de mond naar buiten is gekomen en dan word je nog heel erg ziek ook.

Overbelast je organen niet...
Ze hebben ook rust nodig..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Belangrijk aspect is, dat jouw faces uitdrogen in jouw lijf. Natturlijk moet poepen niet met middelen gaan forceren, want dan verlaten ze vaak voortijdig het lichaam, waardoor de voedingsmiddelen niet uit de darminhoud kunnen worden gehaald. Denk erom:
poep = voedingsmiddelen + afvalstoffen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je moet gaan poepen als je lichaam dit aangeeft.
Dit is bij iedereen verschillend.
Ophouden is niet goed,en helemaal niet voor langere tijd.
Ik heb mijn vaste ritme hierin,elke morgen na mijn eerste kom koffie,een vaste tijd en regelmaat.
Helaas hebben een hoop mensen dit niet,dat merk ik wel op mijn werk.
Ik poep gewoon een keer per dag en dan ben ik er vanaf.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leuk voor je collega's! Ben je net binnen ga je even :)
Als je niet hoeft te gaan dan ga je lekker slapen. Maar stelregel is: Poepen wanneer je moet! Ophouden is onnodig afval bij je houden :)