Hoe kan het dat een wervel opeens niet goed meer staat?

Mijn onderste rugwervel stond een tijdje terug niet goed, is nu wel weer rechtgezet, maar ik snap niet hoe dat opeens kon.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (2)

Dit kan komen door, overbelasting, een rare draai en of beweging.
Dit hoef je niet altijd direkt te merken soms komt de reactie heel veel later.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan heb je zwakke rugspieren doordat de rugspieren niet de kracht meer hebben om de wervels en de tussenwervel goed op de plaats te houden bij een draaibeweging of werk waar je rug extra gebruikt . Je kan dat voorkomen door rugspieroefeningen te doen . Met sterke rugspieren is dat probleem bij jou dan opgelost .
Of je moet versleten tussenwervels hebben dan blijf je er je hele leven ervan last houden .