Is een gouden tand net zo gevoelig als een vulling?

Als ik tijdens het eten met mijn vork een vulling in mijn kies raak dan voel ik een soort stroomstootje. Is dat ook het geval als je een gouden tand of kies hebt en die raakt?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.2K

Het beste antwoord

Ik heb een gouden kroon, overzet met porcelein, en nee daar voel ik niets van want de onderliggende wortel is dood. Witte vullingen geleiden ook niet, maar zijn wel sneller versleten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bedankt

Andere antwoorden (3)

Dit kan je oplossen door witte vullingen in je kies te laten zetten. Tip van mijn tandarts. Hoe dat is met een gouden tand weet ik niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het antwoord van Jet is goed.
Ik heb meerdere gouden kronen zoals kiezen en mijn voortanden en ik kan gewoon een ijsje afhappen of met chocola eten een stukje all.folie tussen mijn hap krijgen, daar voel ik niks van.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een gouden tand of kies vervangt een heel element, (tand of kies)
Bij een vulling leeft de zenuw in de gevulde tand of kies nog dus is er een geleiding tussen je vulling en de zenuw.
Als je bijvoorbeeld een wortelkanaal behandeling hebt gehad is de zenuw ook dood en kan er ook geen geleiding plaats vinden.
Vaak is het zo dat de geleiding er alleen is als het element net gevuld is en dat dit later afneemt.
Als je er echt veel last van hebt zou ik even terug gaan naar je tandarts.