Kun je doodbloeden aan een bloedneus?

Stel: Tijdens je slaap krijg je een bloedneus, en door de bewegingen die je maakt in je slaap, stopt het niet. Kun je daar dan aan doodbloeden?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
5.3K

Het beste antwoord

Alleen als je een bloedstollingsziekte hebt. En dat komt gelukkig zelden voor.
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Niet aan een normale bloedneus, daarvoor is het bloedverlies veel te gering. Een heftige, spontane bloedneus kan wel een symptoom zijn van ernstigere problemen waar je wel aan kan overlijden. Maar een normale bloedneus is ongevaarlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee, als vrouw (en nu komt het onsmakelijke deel) bloed je veel heviger 1x in de maand, dan een bloedneus s'nachts...en dit 1 WEEK IN ELKE MAAND... en elke ochtend wordt ik weer wakker ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
jc54
14 jaar geleden
Omdat ik als man niet zo veel bloed, geef ik elke twee maanden een halve liter bloed, voor het goede doel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
good for you............dat staat ook nog steeds op mijn to do lijstje ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zal je niet vertellen waarom...... maar toch +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Natje, wat is hier in hemelsnaam 'onsmakelijk' aan
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is dat zo, robm? Ervaring? ;) Iedere vrouw verschilt natuurlijk, maar er zijn genoeg vrouwen onder ons die iedere maand echt ondubbelzinnig bloeden, en niet zomaar een beetje bruine afscheiding hebben of zoiets. En ja, dan is er echt ook een wond. Maar dan één met een veel groter oppervlak dan het wondje van een bloedneus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@robm domme opmerking...we hebben het hier over bloedverlies...in welke vorm dan ook...maar bedankt dat je zo eerlijk bent om toe te geven dat je hebt gemint...dat doen er maar weining.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hhaha idd, nee het gaat over het eventueel overlijden in je slaap bij bloedverlies bij een bloedneus, daar heeft de vraagsteller het over. Dus ik geef alleen maar aan dat een maandelijkse bloeding (waarbij je erg veel bloed kan verliezen) vele malen heviger is.
jc54
14 jaar geleden
@robm; Gelukkige jij, als je nog nooit een spontane bloedneus hebt gehad. Die is namelijk een stukje erger dan een "peuter"-bloedneus, en moeilijker te stelpen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@jc54 maar nog steeds minder heftig dan een heftige menstruatie....wel knap van rob als man om zich als ervaringsdeskundige naar voren te schuiven ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hihi, het is vooral grappig hoe Rob met zijn theoretische verhaal denkt te kunnen weten wat een menstruatie is in vergelijking met een bloedneus, alleen omdat het een 'natuurlijk proces' is. Beste Rob, natuurlijk is een menstruatie een natuurlijk proces. En dat maakt niets uit voor wat het is. Bij een menstruatie is er niet zomaar één gesprongen bloedvat. Dat zijn er vele, omdat het endometrium dat wordt opgeruimd nou eenmaal prima doorbloed is. Het afstoten van het endometrium veroorzaakt in feite een flinke wond. Eén die nog moeilijk heelt ook, omdat het endometrium een enzym (plasmyne) bevat dat de werking van bloedplaatjes verhindert. Het gaat er niet om dat je 'de maandelijkse ongenoegens van de dames' zou bagatelliseren, maar simpelweg dat je een inschattingsfout maakt: namelijk dat als je lichaam bloedt, het uit zou maken of er sprake is van een 'fractuur' of een 'natuurlijk proces'. Dat onderscheid is kunstmatig: bij een menstruatie zijn er vele 'fracturen' in bloedvaten.
In het ergste geval wel, maar dan is er toch meer aan de hand. Normaal gesproken moet je bloed stollen. Dat kan je neus verstoppen en dan ga je vanzelf door de mond ademen. Dat wordt dan snurken..........
jc54