Kunnen baby's hun rug bewegen?

Baby's zitten altijd keurig recht met hun rug, kunnen hun hun rug niet bewegen, of moeten e dat nog leren?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Baby's kunnen hun rug prima bewegen maar de spieren moeten na de geboorte nog veel sterker worden om deze ook gecoördineerd te kunnen bewegen. Volgens mij zitten baby's (als ze oud genoeg zijn)niet altijd recht met hun rug, als ze een speeltje ergens naast hen zien liggen zullen ze daar naartoe draaien om het te pakken.

Het beste antwoord

Baby's mogen pas met een maand of 9 in een kinderstoel geplaatst worden. Dan pas zijn de rugspieren/buikspieren sterk genoeg om recht overeind te zitten.
Natuurlijk kunnen ze hun rug bewegen. Een kind wat te lang in de kinderstoel zit, legt zijn hoofdje op tafel, omdat zijn spieren te moe worden om recht te blijven zitten, ;)
Ivana