wat is een goede en snelle manier om tegenslagen van je af te zetten en door te gaan zonder er nog last van te hebben?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Bouw de crisis of tegenslag om tot uitdaging.

Dan verandert de last in een stimulans.

Je kunt dingen niet loslaten op zo'n manier dat ze echt verdwijnen, het blijft in je binnenste altijd aanwezig, elke ervaring hoort bij je. Het is daarom belangrijk om vervelende ervaringen om te buigen zodat ze je niet kunnen vergiftigen.

Alles moet verwerkt worden, verteerd en een goede voedingsbodem voor groei en ontwikkeling. Dingen zijn niet negatief of positief, deze waardeoordelen zijn van je ervaring, van hoe je ermee omgaat, wat je eruit weet te halen.

Als je de tegenslagen goed weet te gebruiken zul je later zeggen: 'ik ben blij dat het gebeurde, het was goed, alleen herkende ik dat toen niet'.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Een quote van een Amerikaanse schrijver helpt me daarbij:

'Finish each day and be done with it. You have done what you could. Some blunders and absurdities no doubt crept in; forget them as soon as you can. Tomorrow is a new day; begin it well and serenely and with too high a spirit to be encumbered with your old nonsense.'
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ligt aan de tegenslag, maar ga iets nieuws doen, zoek een nieuwe uitdaging, als het in je werk is, doe een cursus, en prive, ga op een cursus (iets creatiefs of muziek les) gewoon iets wat je altijd nog misschien eens wilde doen. Qua gezondheid is het natuurlijk moeilijker. Ik heb ooit een cursus creatief met verf oid gedaan, hielp geweldig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dit is juist waarom sommige mensen er zo lang mee zitten, juist omdat ze er zo snel mogelijk vanaf willen.. Je moet eerst de tegenslag verwerken (dat kan voor iedereen anders) voordat je verder kunt. In navolging van de quote hierboven heb ik er ook 1: life is what happens to you when you're busy making other plans. wie direct weet wie het gezegd heeft, graag een reactie, ik meende john lennon, maar pin me er niet op vast..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Accepteren dat iets tegen zit maar altijd geloven dat er ook weer eens meevallers zyn/betere tyden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Trauma Release Exercise... Dat is dat ogentrillen...

En de elegantste methode in mijn optiek: EFT, dat is Emotional Freedom Techniques, dat is kloppen op punten. www.eftnederland.nl