Prik baarmoederhalskanker ook voor oudere meisjes gratis?

Er zou met een inhaalslag begonnen worden om meisjes (uit mijn hoofd gezegd) t/m 16 zo snel mogelijk in te enten. Dit om dat het beter werkt als ze nog nooit het bed heeft gedeeld met een man. Maar er zijn ongetwijfeld ook een hoop meisjes van 17+ die nog nooit seks hebben gehad. Hebben deze ook nog recht op een gratis prik?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (2)

Nee, maar misschien word het betaald door de zorgverzekering. Maar je moet het via de huisarts regelen, dus krijg je het niet gratis.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat dit nog niet gedaan is omdat er heel veel meisjes van die leeftijd niet zullen toegeven dat ze al sex hebben gehad en dus onnodig een prik zullen krijgen wat dan eigenlijk weer zonde van het geld is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar heb je inderdaad een punt ja. +1