Waarom kun je niet staand poepen?

Als mensen poepen gaan ze altijd zitten, waarom luk het niet om staan te poepen

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
7.4K

Het beste antwoord

Je kunt wel staand poepen, maar dan druipt de poep langs je benen en daar worden maar weinig mensen gelukkig van. Als je daarentegen hurkt, kun je dit nare verschijnsel tegengaan. Een simpele daad, een groot geluk. Vandaar dat maar weinigen staande poepen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Overigens is het zo enorm geconditioneerd dat je zittende hoort te poepen ("Nee, op het po'tje, jongedame!") dat veel mensen het niet meer staande zouden kunnen. Dat wat je altijd hebt gedaan, heeft in je hersenen nu eenmaal voorkeur boven dat wat je nooit hebt durven proberen. Daag jezelf eens uit, morgen, onder de douche. Maar wel zelf de troep opruimen..!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Dat kan wel hoor, heb je nooit een klein kind staand zien poepen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Staand poepen wil best, het geeft alleen zo'n vieze smeerboel. Als je gaat zitten, dan gaan je benen in feite omhoog, waardoor je billen wat uit elkaar gaan. Het geeft je wat meer ruimte om te poepen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kan wel staand poepen, probeer het maar eens uit. Maar omdat je omgedraaid staat zal het iets moeilijker mikken zijn dan plassen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt wel staand poepen, maar de houding die je aanneemt terwijl je zit op het toilet is anatomisch beter om de ontlasing uit je darmen te drukken. Je moet ook hurken of zitten omdat je billen zich dan spreiden, de ontlasting blijft anders tussen je billen plakken (jummie). Mensen met aambeien of problemen met de stoelgang wordt geadviseerd om een krukje of verhoginkje onder hun voeten te zetten terwijl ze moeten poepen, het gaat dan namelijk aanzienlijk gemakkelijker. Al zou je staand willen poepen, van nature ga je toch een beetje door je hurken of duw je je billen naar achteren omdat het poepen gemakkelijker gaat. Daarnaast kak je je eigen benen onder als je staand poept. In sommige landen zie je het hurktoilet, je kunt hier de houding aannemen die je zelf het prettigst vindt, redelijk rechtop, half hurkend of helemaal gehurkt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik ga nachtvissen, en ik moet plassen of poepen, dan pak ik gewoon een boomstam vast en ga er aan hangen/hurken, geen probleem hoor, maar dan moet je wel niet wc papier vergeten hahahaha.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het lukt wel degelijk om staand te poepen. Heb hier ervaring mee opgedaan in Frankrijk opgedaan, maar zittend is wel prettiger.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt wel staand poepen, maar daaronder schrijf je waarom lukt het niet?
Misschien moet je wat harder persen ofzo..?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk maar eens naar dit filmpje:

http://weblog.fok.nl/viewSingleItem/19655/Staand-poepen.htm
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Staand poepen kan wel! Alleen is het er bij de meeste mensen zo ingeprent dat je zittend moet poepen van kleins af aan. Dat het voor je hersenen moeilijk is om te gaan poepen. Maar als je maar lang genoeg oefend wil et vanzelf. Maar of je dat echt wilt kunnen vraag ik me af. Omdat als je gaat zitten je billen wat uitelkaar gaat enn daardoor het poep niet langs je billen gaat maar gewoon de snelste weg naar beneden is het wel wat lekkerder om te zitten denk ik. Verder gaat het eruit persen van je poep makkelijker als je zit omdat je het dan beter kan aanspannen dan wanneer je staat. Maar het is niet geheel onmogelijk om staand te poepen. Maar ik zou niet weten waarom je dat wilt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor, dat kan echt wel.
ik heb zelf iemand wel eens rennend zien poepen!
Staand ook.
je kunt zelfs staand bevallen van je kind!