Ik heb een snee onder mijn duimnagel. Hoe laat ik dat genezen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Gewoon.
Goed wassen.
Pleister er op als je er last van hebt.
En anders niks.
Geneest vanzelf hoor.

Het beste antwoord

Een snee, of een schram of een schaafwond geneest meestal gewoon vanzelf.
Je huid heeft een enorm zelf herstellend vermogen.

Schoon spoelen met schoon lauw stromend water van de kraan.
Droog deppen met een schone doek.

Dan is het afhankelijk van hoe diep die snee is.
En hoeveel last je er van hebt.

Een snee die zo diep is dat je het bot kan zien?
Een snee groter dan ruim een centimeter?
Kan het bloeden niet gestelpt worden?
Zit er iets in die snee, wat er niet uitgehaald kan worden met een pincet?

Als dat allemaal niet het geval is, kun je er beter niks op doen,
behalve misschien een pleister voor het comfort.
Anti bacteriële zalven en crèmes zijn er genoeg, maar als jij die tube open
doet en het er met je vingers opsmeert, dan is het al niet meer steriel.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ok bedankt

Andere antwoorden (1)

Eerst schoonmaken, in een badje van water met soda opgelost.
Hierna goed afdrogen en als het bloedt zeker een pleister er op.
Het ligt er ook aan of het de hand is die je veel gebruikt of dat het de 'andere' hand is.
Gebruik je deze hand niet zo veel, kun je de wond 'aan de lucht' laten genezen, dit betekent zonder verband/pleister er op.

Zorg ervoor dat het vuil er uit is, lukt het niet, of gaat het zweren, dan linea recta naar de huisarts.
Heb je onlangs nog een Tetanus-injectie gehaald? Controleer dat even.

Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt alvast. Het is namelijk aan mijn beide duimen. Zou anti bacterie zalf ook helpen. Onder de nagel smeren en zo dan een pleister rond doen. Alvast bedankt
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt alvast. Het is namelijk aan mijn beide duimen. Zou anti bacterie zalf ook helpen. Onder de nagel smeren en zo dan een pleister rond doen. Alvast bedankt
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het belangrijkste is dat je het schoonmaakt, met water en soda dus, heb je dat niet in huis, heb je misschien jodium in huis? dan zou ik het schoonspoelen en een beetje jodium er op doen. Ja, die anti bacteriële zalf kan ook DUN aanbrengen en een pleister erop.
http://www.klinion.nl/honingzalf-gel/mesitran-antibacterixeble-wondzalf/56/ Ga bij twijfel of bij pijn [kan een ontsteking zijn door vuil] wel naar de huisarts toe. Doen hoor!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Tetanus? Mij lijkt dat dat afhangt van hoe die snee is ontstaan. Als ik mezelf snij met een aardappelschilmesje ga ik echt niet meteen een tetanusvaccin halen. Beetje mug-en-olifantverhaal zou dat worden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bovendien is iedere Nederlander onder de 24 nog tegen tetanus beschermd. En met een sneetje naar de huisarts?
Alsof die niks te doen hebben..........
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Jullie lezen niet goed hè? BIJ TWIJFEL OF PIJN!! naar de huisarts... "Ga bij twijfel of bij pijn [kan een ontsteking zijn door vuil] wel naar de huisarts toe."
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bovendien is iedere Nederlander onder de 24 nog tegen tetanus beschermd.
Waar @Momopoyolo zie jij de leeftijd van vraagsteller staan? en nee ook uit het profiel is dat niet te halen...