Is geroosterd brood minder gezond dan ongeroosterd brood?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.9K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat ligt er een beetje aan welke groep alterneuten je het vraagt. Ik heb allebei horen beweren. Wat betreft het wetenschappelijke deel ben ik benieuwd, deze weet ik niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In ieder geval ga ik ervan uit dat zwartgeblakerd brood niet bepaald gezond is!

Het beste antwoord

Nee, bij het roosteren van brood verdwijnt alleen het water uit het brood. Voor de hoeveelheid calorieën per snee maakt dit niet uit.
Voor de hoeveelheid vitamines, mineralen en vezels dus ook niet
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Wel als het het zwart hebt geroosterd! Anders niet hoor...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat maakt helemaal niks uit hoor.. enn iik vind persoonlijk geroosterde brood veel lekkerder gehgeh
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor, het is allebei even gezond.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je het alleen roostert maakt het niet uit. Als je er een tosti oid van maakt met boter erop, dan natuurlijk wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, je roostert er het vet uit dus in sommige gevallen zou het zelfs beter kunnen zijn..
Ik eet al vanaf mijn jeugd, heel lang geleden, elke ochtend 2 sneden geroosterd brood en heb er niets onder geleden hoor....
Wel gewoon brood hé, niet dat toast brood uit de super...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik eet ook bijna alleen maar geroosterd brood. Als het niet geroosterd is vind ik het brood zo slap!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je rooster NIET het vet uit het brood.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mijn dietiste wel...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik neem aan dat er in brood niet al teveel vet zit?