Hoe kun je een rode baard het best zwart maken?

Ik heb al eens gehoord van het feit dat je je baard kunt verven. Maar dit gaat om een vrij korte baard (stekeltjesformaat) waarbij je uitgroei dus snel zult zien.
Ook niet heel de baard is rood. Aan de zijkanten is het donkerblond, alleen in het midden van voren is het rossig.
Weet iemand misschien een makkelijk manier om dit donkerder te maken? Wat ook makkelijk bij te houden is zonder heel erg veel werk?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.4K

Antwoorden (1)

Vraag: Is het mogelijk om een baard of snor te kleuren?

Antwoord: Ja, natuurlijk. Het haar op je gezicht is net als het haar elders op je lichaam – je hoofd inbegrepen. Het kan gekleurd worden met dezelfde producten die je gebruikt om je haarkleur te wijzigen. Er zijn wel een paar opmerkelijke verschillen. Het duidelijkste verschil voor iedereen is de textuur.

Gezichtshaar heeft de neiging om ruwer te zijn dan hoofdhaar en kan dus als gevolg daarvan hardnekkiger zijn om te kleuren. Het gezichtshaar kan ook minder dicht zijn dan het haar van de hoofdhuid en kleurtoepassing moet daarom véél omzichtiger gebeuren om de kleuring van de onderliggende huid te minimaliseren, want dit zou opvallen. Het kleuren van het gezichtshaar zou altijd moeten gebeuren met een kleine borstel, om nauwkeuriger te kunnen werken en de controle over de zaak niet te verliezen. In feite is een kleine tandenborstel ideaal hiervoor.
fremar