Soms heb ik last van wat op hartkloppingen lijkt (scherpe steken rond mijn hartstreek), is dit normaal ? En hoe komt dit ?

De pijn kan variëren, het is nog nooit zo erg geweest dat ik er niet meer van kon staan. Maar soms toch wel dat ik ineenkrimp. De duur is ook altijd anders. Soms lang, soms kort. Ik heb ze helemaal niet veel en ze doen niet ontzettend veel pijn ofzo, maar ik vraag me toch af of iedereen dit wel eens heeft en hoe dat dit komt.

Toegevoegd na 1 minuut:
Mijn familie heeft een geschiedenis van hartaanvallen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Silvy, ga naar een dokter en laat je onderzoeken. Ik weet niet hoe oud je bent, maar ineenkrimpen van de pijn klopt natuurlijk niet.
Als de huisarts het niet vertrouwt stuurt hij je wel door.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lieverd, dit is zeker niet normaal.
Ik heb er ook zo een last van gehad net als jij alleen ik ziekenhuizen konden ze niks vinden dus ben wel inmiddels genezen dmv alternatieve geneeswijze.. Een chineze dokter in Amsterdam Zuid..
Na 3 maanden was het over.. Ben nu al een jaar zonder hartklachten..

Antwoorden (9)

Nee niet iedereen heeft dit, ik iig niet. ik zou gewoon een afspraak met de huisarts maken en het voorleggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hier is volgens mij maar 1 antwoord op en dat is naar de dokter., zeker na het lezen van je toevoeging. Ga geen mogelijkheden geven want ik vind dat met dergelijke klachten te riskant. dus huisarts bellen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
go see the doctor
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet hier dokteren, maar gewoon morgen direct naar je huisarts gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb dit nooit,
je kan beter voor de zekerheid even naar een huisarts gaan.
en al helemaal als er al hartproblemen in je fam zitten.
mischien is het niks ergs. maar als er wel iets mis is kan je er beter vroeg bij zijn :)
14 jaar geleden
Als eerst met dit soort klachten moet je altijd een arts raadplegen! Wij zijn geen artsen.

Heb je wel eens last gehad van je maag? Dit soort klachten komen vaak voor bij maagklachten maar nogmaals ik ben geen arts!

Al met al maak jij je erge zorgen nu een arts bellen anders morgen je huisarts bellen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, dit is niet normaal.
Breng een bezoek aan je huisarts, waarschijnlijk wordt je dan doorverwezen naar een cardioloog die wat testjes zal doen.
Bijvoorbeeld een fietstest, waarbij ze kijken wat je hart doet bij inspanning.
Wellicht maken ze een ECG, daarbij maken ze een hartfilmpje van een paar seconden doormiddel van een paar zuignapjes op je borst die met draadjes aan een ECG apparaat verbonden zijn, of misschien maken ze een hartecho.
Zo komt men erachter of er iets mis is met je hart, zo niet, dan wordt er verder gezocht naar een andere oorzaak.
Succes!

Toegevoegd na 1 minuut:
Oh ja, ik heb dit dus ook.
Bij mij is het een hartritmestoornis.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee dit is niet normaal. Ik zou bijna denken dat die vraag niet serieus is. Zeker na die toevoeging vraag ik mij af of jij een serieuze vragensteller bent.
Ga morgen gelijk naar de huisarts en laat je onderzoeken.

Ik heb dit nooit en als ik het wel zou hebben zou ik mij wel zorgen maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben gewoon een puber die liever lui is dan pijn lijdt. Irritante karaktertrek.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet alleen iritant maar ook gevaarlijk voor je gezondheid.
Ga nou maar gewoon morgen even. Baadt het niet dan schaadt het niet!
Ben je aan de pil? Zoja, dan kan het daardoor komen en moet je contact opnemen met je arts. Lees het eens na in je bijsluiter onder het kopje 'de pil en trombose' als ik het goed heb.