Is lood in je hand giftig?

Ik heb een paar weken geleden een potlood in mijn hand gekregen.... Lang verhaal. Maar nu zit er nogsteeds een donker stipje in mijn hand!! Dus ik wil weten of het giftig is en wat ik er aan kan doen!
Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.7K
Ritsuka
10 jaar geleden
kan de huisarts het er niet uit snijden?
en het is geen lood, maar grafiet
Ritsuka
10 jaar geleden
Een potlood is een soort schrijf- en tekengerei. Het bestaat uit een stift, gemaakt uit een mengsel van grafiet en klei, met een houten omhulsel. Het mengsel voor de stift wordt in een oven gebakken. Veel klei en weinig grafiet geeft een hard potlood, veel grafiet en weinig klei geeft een zacht potlood.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Potlood En een vriend van mij heeft al minstens 10 jaar ook zo'n puntje in zijn hand zitten,nergens last van

Antwoorden (2)

Nee dat is niet giftig.
Al jaren geleden is namelijk het lood vervangen door grafiet, een koolstofverbinding.
Dus geen angst.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit is geen probleem, naast dat er tegenwoordig geen lood meer voor gebruikt word zal je lichaam als je de grafiet splinter niet verwijderd dit of zelf doen op den duur, of het grafiet inkapselen.