Tijdens de middelbare school kan er na een aantal jaar gekozen worden voor diverse sectoren, waaronder de gezondheidszorg. Wanneer voor dit pakket gekozen wordt, zullen de vakken natuur- en scheikunde zich hierin ook bevinden. Het is van belang deze vakken te behalen. Ze zijn gewenst, maar niet verplicht. Voor het centraal examen geldt dat er een aantal onvoldoendes mogen worden gehaald, mits dit gecompenseerd wordt met voldoendes.

Dus ja, wanneer je zou kiezen voor de sector 'gezondheidszorg', zullen deze vakken zich binnen dit pakket bevinden.