ja ,als ik op het strand ben,klinkt simpel maar zo is het, ik kijk naar de horiozon en adem de zeelucht in en wandel kilometers ver langs de branding ,ik zie ruimte ik zie de zee en het lijkt als of mijn geest zich aanpast aan die sfeer. Zo voelt het. heerlijk en in 1 woord geweldig geestverruimend.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jaaaaa, bij mij werkt het ook zo+
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
heerlijk mmmm.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1

Andere antwoorden (16)

Ja, door je ogen open te doen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja. Dit kan door je visie op de wereld (even) te veranderen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je alle ballast waar je mee zit: spijt, verlies, zorgen, eerst opruimt, dan komt er wel meer ruimte in je hoofd, bv voor creatieve dingen, of oplossingen bedenken of om aardiger te zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
door je ogen te sluiten en te denken met je hart.
het verstand even uitschakelen en lekker dagdromen
14 jaar geleden
Gelukkig en tevreden zijn. Onbelast leven, door alles direct te uiten en nergens mee te zuilen. Hoe minder je meezeult en meedraagt, hoe ruimer je geest is en er plaats is voor andere dingen van het leven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met een goede vrijpartij lukt dat absoluut.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor dat kan gerust. Wanneer ik in Suriname op vakantie ben en midden in de jungle in een hangmat lig te kijken naar de sterren en slechts de oerwoud geluiden hoor.
Dan ben ik echt geestverruimend bezig!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja ik kan dat, als ik bij de zee ben. Frisse lucht inadem en oneindig ver over het water kan kijken. Genieten van de golven, de wind, het strand, de duinen en de zeemeeuwen.
Hier kan geen geestverruimend middel tegenop.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij alles wat we iedere dag leren , verruimen wij onze geest.
Ook een dag zonder geleerd te hebben is geen verloren dag, want ook door deze ervaring verruimen wij onze geest.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door mooie boeken te lezen, films te zien, schilderijen te kijken, tijd in de natuur door te brengen, af en toe een goed gesprek, yoga, meditatie, mindfullness, keus genoeg !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja,ik kan mijn geest verruimen door naar mooie muziek te luisteren,Dat kan veel verschillende muziek zijn,van klassiek tot Nederlandstalig,van Beyonce tot Kastelruther Spatzen.Verder kan ik mijn geest verruimen door te genieten van de prachtige natuur,een wandeling met mijn hond en vriendelijk de mensen te begroeten die je tegenkomt.Dat doet wonderen.Je wordt hartelijk terug gegroet,dat maakt me blij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tijdens een meditatie heb ik wel eens mee gemaakt dat mijn hoofd steeds groter werd waarna uiteindelijk de begrenzing weg viel en ik een werd met het heelal.
Het was een prachtige ervaring.
Helaas is het bij die ene keer gebleven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door ervan uit te gaan dat alles kan.
Alles is mogelijk, geen grenzen aan je fantasie.

Daardoor gooi je veel deuren open, in hoeverre je dan nog met je beide voeten op de aarde bent is een andere vraag, maar dat ben je met geestverruimende middelen ook niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja dat kan mat Idoser.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"Kan jij je geest verruimen,
zonder geestverruimende middelen?"

Vind ik wel, ja;

maar mét geestverruimende middelen
kan ik mijn geest ook zeer verruimen hoor;

er zijn ook wel eens momenten geweest
waarbij ik dacht, dat ik mijn geest
(door de geestverruimende middelen)
had opgeruimd;

maar goed, dát is een ander verhaal...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja natuurlijk... kijk maar eens op bv. Bol Com naar het boek "Je brein als medicijn"van de Fransman Dr. David Servan Schreiber (het antwoord op Prozac, Seroxat en andere anti-depressiva). Diep in de hersenen zit een deel dat ons gevoel, humeur, gedrag, bloeddruk, ons immuunsysteem, kortom alles wat met ons welbevinden heeft te maken, beheerst: "het emitionele brein. Door controle te krijgen over dit deel van de hersenen, is het mogelijk om stoornissendie voortkomen uit stress, angsten of depressie zelf te genezen.