zijn er bloedzuiveringsmiddelen tegen alcohol?

het niveau van alcoholgebruik is nog lange tijd aantoonbaar dmv een bloedproef.
zijn er bloedzuiveringsmiddelen die deze tijd kunnen verkorten

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Summo
10 jaar geleden
Gaat het je alleen om het aantonen of ook om de effecten in je lijf?
Als je alleen de aantoonbaarheid wilt verminderen ben je gevaarlijk en ik denk zelfs strafbaar bezig, het aantonen is alleen om te voorkomen dat mensen onder invloed toch gaan rijden. Zou je dat willen omzeilen kun je dus levensgevaarlijk zijn bijv op de weg, bij de evt meting heb je minder of geen alcohol in je bloed maar je bent nog net zo dronken. Als het je ook gaat om de hele invloed op je systeem is het een heel ander verhaal, dan zou je denk ik, ook niet meer onder invloed zijn als het niet meer aantoonbaar is. Maar je vraag klinkt eerlijk gezegd als de eerste optie, ik hoop dat ik dat verkeerd heb begrepen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
mijn vraag blijkt onvolledig: ik bedoel niet het alcoholpercentage,maar alcoholgebruik wat stoffen in het bloed achter laat waardoor na geruime tijd alcohol gebruik in het korte of lange verleden nog aantoonbaar is.

Antwoorden (1)

nee, of je zou aan een soort nierdialyseapparaat moeten gaan liggen.
Er wordt vaak gezegd dat koffie zou helpen, maar men heeft intussen ontdekt dat dat niet het geval is, je wordt even opgepept door de cafeïne maar dat effect verdwijnt snel en doet verder niets aan de alcohol in je bloed
anneliez