ik ben 19 en mijn vader zet mij op straat wat moet ik doen om onderdak te behouden?

Ik ben ex drugs verslaafd en wil mijn leven beteren maar mijn vader geeft mij de kans niet. en steeds als ik iets doe waarmee ik mezelf help gaat hij door t lint. nu ben ik dus een paar weken niet naar school gegaan om uit te zoeken wat ik allemaal moet doen om de opleiding te kunnen betalen. maar nou is mijn vader erachter gekomen en nu sta ik per eind november op straat en wil hij ook niks met mij te maken hebben. mijn moeder heeft mij uit huis gezet toen ik nog drugs gebruikte maar ik wil niet terug naar haar.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.2K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Meen je dat nou serieus ... Dat je al weken niet naar school gaat. Om iets uit te zoeken wat max een paar avonden kost.
Heb je tenminste wel bijna full time gewerkt?
Amadea
10 jaar geleden
Denk jij dan dat het een goede oplossing is om niet naar school te gaan en in die tijd te bedenken welke opleiding jij zou kunnen doen? Zonder diploma kom je nergens. Eerst school afmaken, en dan verder kijken. Zorgen dat je ook in je hoofd clean bent, want het lijkt er sterk op dat dit niet zo is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@gast170296, doe wat Azazel en Kristal zeggen. Zoek als de donder professionele hulp. Probeer of er mogelijkheden zijn voor begeleidend wonen, want het kan behoorlijk koud worden de komende maanden.
En ik bedoel dit niet lollig.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Omdat ik het gevoel heb dat ik je in de steek laat wil ik je toch nog een paar extra adviezen meegeven. Er bestaat ook een woonvorm "Beschermd wonen". De beschermde woonvormen zijn bedoeld voor mensen met een psychiatrische achtergrond die (nog) niet zelfstandig kunnen wonen. Voor meer informatie kun je contact opnemen met BART (Bureau Aanmelding Registratie en Toeleiding) op werkdagen van 9.00 tot 17.00 uur (015) 2841000 of via bart@perspektief.nu. Financieel sta je er niet helemaal alleen voor: Ouders hebben ten opzichte van hun kinderen van 18 tot het 21ste jaar altijd een onderhoudsplicht, of het kind studeert, werkt of uitwonend is. Of de ouders wel of niet nog bij elkaar, maakt allemaal niks uit.
Hoeveel je ouders in het onderhoud moeten bijdragen hangt ook af van je eigen inkomsten.
Heel belangrijk !! is dat je ouders niet aansprakelijk zijn je schulden sinds je 18 jaar bent. Neem dit allemaal op met je hulpverlener.
Kristal
10 jaar geleden
Goeie info JoanDArc, daar heeft hij iets aan.

Antwoorden (3)

Een goeie babbel hebben met je vader dan. Hij is niet verplicht je in huis te houden, dus je zult het van goeie wil moeten hebben. Hij heeft wel een onderhoudsplicht, tot je 21 bent, maar daarvoor hoef ie je niet bij hem in te laten wonen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat ik zo uit je verhaal opmaak is dat er al heel wat gebeurd is de afgelopen jaren. Je vader zal ten einde raad zijn en ziet geen andere mogelijkheid je de deur uit te zetten. Je moeder deed het al. Ongetwijfeld kom je uit een verscheurd gezin en ben je je troost gaan zoeken in dingen die je beter had kunnen laten. En ik begrijp dat je er goed in bent excuses voor jezelf te zoeken om je gedrag ( weken niet naar school) goed te praten. En dan ook naar je vader te wijzen want nu probéér je iets voor een goede toekomst uit te zoeken, houdt je váder je weer tegen.....Het eerste wat je echt moet doen is eerlijk zijn naar, in ieder geval, jezelf. Dus: hebben je ouders grove fouten gemaakt in jouw opvoeding waardoor je de draad van het leven kwijtraakte? Ongetwijfeld. Maar nu wordt het tijd dat jij goed gaat zorgen voor jezelf. Dus ga naar de huisarts en vraag om raad. Het is mogelijk juist veel beter om bij je vader weg te zijn, zodat ieder weer wat tot rust gaat komen. Er zijn trajecten voor begeleid wonen. Dan kan je ook naar school. Ik zou daar maar eens onderzoek naar doen. 's Avonds..... na schooltijd ;-)
Kristal
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+ Begeleidend wonen traject, had ik nog niet aan gedacht.
Gezien zijn leeftijd komt de vragensteller eerder in aanmerking voor Beschermd wonen.
Kristal
10 jaar geleden
Joan, dat is ook heel goed mogelijk, dank voor je aanvulling.
Ga hulp zoeken via de huisarts of meld je direct aan bij een verslavingskliniek, zij kijken ook naar onderliggende problemen en betrekken je familie er eventueel bij.je krijgt hulp om je leven in goede banen te leiden.Ga op eigen benen staan en onderneem actie!