Wat geef je een dame voor haar 80ste verjaardag ?

Toegevoegd na 3 minuten:
Is vrijgezel(lig)
geen bloemen of planten

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
58.5K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wat is de relatie tussen u en de dame

Het beste antwoord

Mijn oma heeft alles wat ze wil en nodig heeft en wat geef je een bejaarde vrouw dan nog. Elk jaar stond haar huis vol bloemen en planten, dus i.d.d. dat was ook niet zo'n goed idee meer. Nu nemen we haar elk jaar mee uit, gezellig een dagje weg.

Dus misschien een dagje uit?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (54)

Een mooie foto van al haar kinderen en kleinkinderen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook een goeie +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 :-).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
volgens mij was ze vrijgezel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja ineens nadat ik mijn antwoord had gegeven;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
sorry daar voor Kwabbel
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geeft niks Penkeltje;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mee eens
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
is vrijgezel in de zin van "nooit getrouwd geweest" of in de zin van "weduwe geworden" in dat laatste geval heeft ze wel (klein)kinderen
Je aanwezigheid en eventueel een mooie bos bloemen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Ja, komje met je toevoeging ná mijn antwoord.. zeg dat dan meteen.

Dan alleen je aanwezig en een hele dikke knuffel :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kaartjes voor een leuke theatervoostellinge. en neem jezelf ook mee die avond :-)

Toegevoegd na 2 minuten:
Neem haar mee naar de Matteus Passion. (wel prettige stoelen uitzoeken voor de lange, maar prachtige zit)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb mijn oma toen ze 88! werd een rijles kado gegeven. Ze had nog nooit achter het stuur van een auto gezeten en vond het geweldig! Ik heb er nog een hele leuke video van en mijn oma was maar WAT trots op het *gehaalde* rijbewijs :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
haha, leuk! +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
:) +1
Ligt aan de dame. Hoe modern is ze. Een nieuw mobieltje? Beltegoed? Een goed boek? Een puzzelboek? Iets voor in de tuin? Haar favoriete drankje? Een dagje uit ergens heen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
ja het hangt gewoon van de persoonlijkheid af, 1
1. Is er niet iets dat hij of zij altijd al heeft willen doen, maar er nooit van gekomen is.

2. Een mooie familiefoto?
De familiefoto is misschien wel geen orgineel cadeau, maar het blijft een mooi cadeau.
Vooral als deze persoon er dan zelf ook bij staat. Leuke en mooie herinnering voor iedereen!

3. Ik weet niet of deze persoon al binnen 9 maanden jarig is, maar zorgen voor een nieuwe kleinkind kan ook nog. Beetje uitrekenen zodat de baby op de dag van verjaardag geboren wordt. Een mooier cadeau is er niet voor iemand. hahahah
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Neem haar gezellig een dagje mee uit.
"s morgens lekker ergens koffie drinken met een gebakje en daarna gezellig bijvoorbeeld naar de dierentuin of iets dergelijks. Of misschien de keukenhof, of vliegtuigen spotten op Schiphol. Kijk even wat ze leuk vindt. Maar een dagje uit is denk ik altijd wel leuk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mijn schoonmoeder is 84 en houdt helemaal niet van uitgaan
haar zou je veel plezier doen met bolletjes wol kan ze weer wat breien
of katoen om te haken

of een lekkere maaltijd voor haar maken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je aandacht en liefde. En als ze nog fit is ga je een stukje met haar eten en luister je naar haar verhalen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ken een dame van 96 die het liefste lekkere cointreau krijgt of iets anders sterks. Veel oudere mensen drinken toch s avonds nog graag een borreltje. Dus misschien is dat wat.
Neem haar anders een keer gezellig mee uit eten (maak een dinerbon) of mee naar de bioscoop of schouwburg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kort geleden gaf ik een mevrouw van 75 een mooi versierd doosje om sieraden in te bewaren. Ze vond het erg leuk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het iemand is, die alles al heeft, kun je ook iets voor haar geven aan een goed doel, bijvoorbeeld iets van een microkrediet, adopteer een kip, of, maar volgends mij moet er dan langduriger geld worden gegeven: adopteer een Granny, daarbij worden oudere mensen in arme(re) landen geholpen met het voorzien in hun levensbehoefte.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een decoupeerzaag. (die heeft ze vast nog niet).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
- een lied speciaal voor haar, met speciaal aan haar geschreven boodschap, zie bron.

-Heeft ze huisdieren? Zo ja, bied aan, om als er ooit iets met haar gebeurd er voor altijd voor te zorgen. Of zoek mensen die er voor gaan zorgen. Het geeft sommige oudere mensen een heel prettig gevoel. Is misschien een moeilijk onderwerp, maar ik zou het graag krijgen. Als het tenminste een goed iemand voor mijn huisdier zou zijn.

Toegevoegd na 2 uur:
En daar bedoel ik dus ook mee, als ze in een verzorgingshuis komt, waar ze geen dieren mag hebben, of bij overlijden. Mensen met dieren vragen zich vaak af, wat gebeurt er mee, als er iets met mij gebeurt. Wie zou er voor willen zorgen, maar ze durven het niet te vragen aan anderen.

Toegevoegd na 2 uur:
- nog één: ga een dag weg met haar en vraag of er plaatsen zijn waar ze graag heen wil of langs wil rijden, haar ouderlijk huis, waar ze opgroeide, haar school, waar ze haar eerste vriendje zoende, enz. Maak leuke foto's van de plaatsen en maak daar een leuk boekje van.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
geeft een heel fijn gevoel, als iemand de zorgen die je je maakt om je huisdier wegneemt. Maar dan wel menen en ook de belofte na kunnen komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
leuk, een lied.
Parachute springen op Texel!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vraag haar wat ze gezellig vindt of waar ze blij van wordt.

Geef haar dat!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mijn oma wordt 85 en wij als kleinkinderen hebben van de hele familie + aanhang + huisdieren foto's verzameld en daar een dik fotoboek van laten maken.

een dagje naar bijvoorbeeld texel kan ook erg leuk zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kan me zo voorstellen dat je met 80 een hoop te vertellen hebt maar weinig toehoorders...

Je kunt tegenwoordig een soort "dagboeken" kopen met vragen over vroeger die door de ontvanger zelf ingevuld kunnen worden.
Ik zou zeggen koop zo'n boek en laat familie leden/ kennissen een x aantal vragen samen met de dame beantwoorden. Zo heeft mevrouw de komende tijd veel aanloop en kan ze veel herinneringen ophalen. Is ook nog eens een mooie herinnering voor later.

Toegevoegd na 4 minuten:
Titels o.a: " Oma vertel eens" of " Mam vertel eens"

Verschillende auteurs.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarschijnlijk een fotoboek met foto"s uit haar jeugd.
Het is mogelijk om oude foto's te bewerken en scherper te maken.
Dit allemaal in een mooi album plaatsen.
Ik denk dat ze het perfect vind.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een taart met 80 kaarsjes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Fotolijstjes, douchesetjes...
Geen idee eigenlijk, ik koop niets voor m'n oma. (:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een geurtje, mooi sieraad zoals een ketting of broche.
Een mooie foto van de familie. Een foto album met foto's van haar geboorte huis, laatste woning, familie, huisdieren.
Kortom een kort levens overzicht. Is altijd heel leuk om in terug te kijken, alle herinneringen komen terug. Ik zie het vaak op mijn werk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maak zelf een mooie knipkaart voor 25 bezoekjes.
Op deze leeftijd het allerbelangrijkste in het oude leven!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
grappig idee Ed. ik dacht zelf aan
een interview...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een interview?
Zit een 80 jarige daar op te wachten?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Ed: mijn 80+ ex-schoonvader zaliger vond het leuk, lekker vertellen, foto's erbij, opgenomen. we hebben meer afspraken gemaakt, het is een heel gerichte vorm van aandacht eigenlijk.
ik weet niet of de 80jarige van Pinkeltje dat leuk zou vinden, het is een idee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja Eleo, dat bedoel je, dus meer een levensverhaal vertellen en dan ook nog foto's er bij, dan komen de lippen wel los, goed plan!
Een tarzan, dan leeft ze nog lang en gelukkig!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
volgens mij zijn er sites en plekken waar je kaarten kunt laten maken voor personen.
ook kun je kijken voor chokoladecijfers 8 en 0.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een krant van haar geboorte dag, via internet te bestellen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een mp3 speler. nee geintje.
als ze hobby's heeft, kan je daarvoor toch iets geven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
:) mp3. lastig met een gehoorapparaat :)
Misschien is deze brommobiel iets. Je zegt vrijgezel(lig). Gegarandeerd succes bij de mannen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is een kerel te zien ook op You tube die zingt ouderwetse liedjes onder andere in bejaardentehuizen.

Op zijn kanaal staat geschreven, dat ie weer een geslaagde avond/middag had met allemaal meezingende oudjes.

Toegevoegd na 1 minuut:
Hij heet De zingende broeder
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een luchtfoto van haar ouderlijk huis, als dat nog bestaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goeie tip!
+1
Toen mijn opa 80 werd hebben we een feest gegeven, ik weet niet of dit nu het geval is? We hadden allerlei mensen uitgenodigd die hij door zijn leven heeft gekend. Daarnaast hebben we allemaal op een A4 ietsgetekend, geschreven, foto's geplakt etc. Hij heeft nu een mooi boek als herinnering aan die dag.

TIP: mocht er een feest gegeven worden en mensen komen met cadeau's, plak er stickers op met namen van wie de cadeau's zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een ballonvaart?

Er zijn ook boeken te koop die heetten: Oma. vertel eens...
Daar kan ze een soort van herinneringsboek van maken voor haar kleinkinderen..liggen vaak bij primera en bruna winkels.. Mijn oma vond dat geweldig..

Een High tea in een chique hotel of restaurant?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haar kleinkinderen wordt moeilijk, getuige vraag en reacties bij eerdere antwoorden is ze vrijgezel.
Ik heb mijn oma een keer een zomerhoed gegeven.
Groot, bloemig en prachtig.
Ze was er heeeel erg blij mee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou haar een foto geven met jou erop en van de hele familie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een goudvis + toebehoren
een parkietje
een poesje
en bied aan om zelf de dierenverblijven schoon te houden. zo heeft ze ook wat gezelligheid
14 jaar geleden
Een Mac of Ubuntu-computer/laptop. Dan kan zij ook emailen met familieleden, zonder verzeild te raken in malware en security-updates.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een uitje ergens naar toe, zoals naar een botanische tuin (geen bloemen of planten alleen in huis?), uit eten, naar het strand (liefst in de zomer), een experiment-set zoals het maken van fluiten, of bijvoorbeeld een coole workshop ergens.

Probeer in ieder geval te voorkomen (ik ga hier uit van het worst case scenario) dat je haar het idee geeft dat ze iets alleen op haar kamer moet doen, of dat ze te oud zou zijn om iets nieuws te proberen.

Toegevoegd na 3 minuten:
De dierentuin? Picknicken? Een voorstelling? Tentoonstelling? Een paar van jou fotoboeken om ze samen te bekijken en bespreken?

Met workshops kun je werkelijk in alles variëren, van zumba tot aquarelleren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een rondvaart. Doet het altijd goed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wat doet ze graag zoal op een dag? speel daarop in.
of vind ze het leuk eens uit eten te gaan, doe dan een etensbon. drinkt ze graag iets lekkers? koop dat dan.
of misschien een dagje samen weg. dan maak je zelf een
"tegoed bon" (simpel te schrijven, tekenen, of via computer) en dan zet je daarop wat je haar geeft.
dagje strand, musea, avondje lekker koken voor d'r of misschien kijkt ze wel graag film of luistert ze graag naar een bepaalde muziek? speel op deze dingen in.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ga met haar toeren door haar geboortestreek,hapjes drankjes ...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kaartjes voor een pianoconcert, of een etentje met de hele familie, of een abonnement op een tijdschrift.. Een e-bike, een mooi pakje van een goede damesmodezaak... Een nieuwe heup :-P
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uhmmm.. Gloria van der Bilt of Van der bilt (1 van de 2),
Bij de Etos of ICI Paris XL
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
geef haar een interview cadeau.
maak gerichte vragen
en trek er de tijd voor uit
maak vervolgafspraken
en neem haar stem op op een voicerecorder
als ze vertelt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb mijn oma ooit een bon gegeven voor de kapper en de schoonheidsspecialiste. Ze vond dat heerlijk, dat getuttel. Nou moet ik er wel bij zeggen dat dat echt bij mijn oma pastte.
Het is echt een cadeau wat ze zelf niet zo gauw meer doen, dus misschien een idee voor de dame in kwestie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dagje uit, bonbons, kappersbon voor wassen en watergolven :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toevallig wordt mijn moeder volgende maand ook 80. Wij, de kinderen, geven haar een digitale fotolijst en leveren allemaal een groot aantal foto's ( van vroeger en nu) op usb-stick aan. Zo heeft ze steeds een andere foto.

Toegevoegd na 32 minuten:
Oh ja, en los daarvan heb ik via een vakantieveiling-site een hotel geboekt in Zandvoort omdat ze nog zo graag de zee een keer wil zien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dagje uit nemen, eindje rijden en ergens kof koffie/thee drinken en daarna een hapje eten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
veel tijd, affectie en luisterbereidheid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een digitale fotollijst , en samen met haar de foto's uitzoeken . Dat was een groot succes bij mijn oma .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ze van verwennerij houdt, zou ik haar een beautymiddagje geven met een massage, handpakking etc. Dat gunnen mensen zichzelf vaak niet maar wordt over het algemeen heel erg gewaardeerd!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een fles eau de cologne van vroeger....altijd goed
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een kaart met daarin al haar positieve punten beschreven, en allerlei andere lieve dingen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet niet of je veel video's en foto's hebt van haar, dr (ex)man? (klein)kinderen.
Maar het is wel leuk om zoiets dan in mekaar te zetten met Windows movie maker, heb ik ook gedaan met valentijnsdag.
Gewoon dat ze even terug kan kijken op dr hele leven.
En met leuke tekstjes erdoorheen en dr lievelingsmuziek op de achtergrond.

Het is een cadeau dat geen geld kost, maar energie is duurder hoor.
Vrouwen waarderen tijd en moeite eerder dan de prijs.
Gaat ze echt leuk vinden al dr herinneringen in 1 video..