Mag je pas fitnessen als je uitgegroeid bent, rond je 17-21ste?

Ik heb dit namenlijk horen zeggen, en ik wil heel graag fitnessen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (3)

Je mag ook wel op jongere leeftijd fitnessen, maar niet met zware gewichten.
Gewoon met je lichaamsgewicht trainen is prima, maar niet ineens leg press 200 kg willen doen.
Vraag om goede begeleiding in de sportschool.
Ritsuka
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Haha, ik doe wel leg press van 240 kilo. ( 3 setjes van 10) Ik heb het wel opgebouwd met 50 kg, 80 kg, 100 kg om de maand ofzo. Ik raad het niet aan want dan loop je de dagen erna alsof je kreupel bent..
Ritsuka
10 jaar geleden
Een vriend van mij heeft veel te zwaar getraind op jonge leeftijd.gelukkig (voor zover ik weet) geen blijvende lichamelijke schade, maar zijn schouders en liezen staan wel helemaal onder de striae.
Nee hoor, ik fitness al vanaf mijn 12e. Wel voornamelijk cardio, zware gewichten zullen inderdaad niet aangeraden worden.
Als je naar een fitnesscentrum gaat, kunnen ze je hier ook advies en schema's voor geven!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is idd beter om te wachten tot je uit gegroeid bent.
Voor verschillende spier groepen en je gewrichten is het gewoon teveel.
Wil je het wel, dan moet je het onder goede begeleiding doen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Maar als je normaal fitnesst zou het geen kwaad moeten kunnen, anders zouden kinderen uberhaupt niet mogen sporten.